شهبازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سازمان هواپیمایی به زودی گزارش علت سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را اعلام می‌‌کند

کارشناس معتمد مجلس در امور هواپیمایی گفت: ناوگان هوایی کشور به دلیل انفعال مدیران و عدم تخصیص بودجه بسیار فرسوده و در آستان بحران است.

ناوگان هوایی با وجود انفعال مدیران و کمبود بودجه در آستانه بحران/سازمان هواپیمایی به زودی گزارش علت سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را منتشر می‌‌کندهوشنگ شهبازی کارشناس معتمد مجلس در امور هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست روز گذشته (یکشنبه 20 اسفند ماه) اعضای کمیسون عمران و سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی گزارش جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج گفت: این جلسه جهت بررسی و تشخیص علت حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان برگزار شد.

وی با اشاره به علت وقوع این سانحه اظهار کرد: جعبه سیاه با حضور مسئولان فرانسوی بررسی شده و علت این حادثه طی گزارش مفصلی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به زودی منتشر می‌شود.

شهبازی تصریح کرد: علت حادثه هر چیزی که باشد در نهایت باید از آن، برای جلوگیری از حوادث آینده استفاده کرد، ناوگان هوایی کشور به علت سوء مدیریت‌ها، انفعال مدیران و عدم تخصیص بودجه لازم از سوی دولت و مجلس بسیار فرسوده و در آستانه بحران است.

این خلبان بازنشسته کشور در ادامه با تاکید براینکه کوتاهی مدیران و مسئولان مربوطه سبب بروز این حادثه شده است، اظهار کرد: وزارت راه به عنوان متولی صنعت هوایی کشور موظف است تا نمایندگان مجلس را برای تصویب بودجه مورد نیاز قانع کند زیرا برخی وکلای ملت هنوز به فوریت و اهمیت توسعه صنعت هوانوردی کشور آگاهی لازم را ندارند.

کارشناس معتمد مجلس در امور هواپیمایی بیان کرد: اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، بنده به طور قاطع می‌گویم که باید در آینده باز هم شاهد چنین حوادثی باشیم.

شهبازی تاکید کرد: بهارستان نشینان با تغییر یک یا دو وزیر کمکی به نوسازی ناوگان هوایی کشور نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار