مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به عشایر استان اردبیل تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای هر خانوار پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند ،مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: اداره کل امور عشایری خود در استای انجام وظایف خود در راستای ارائه خدمات به عشایر استان اردبیل، از سال 92 تا به امروز 348 پروژه با اعتبار بیش از 35 میلیارد تومان را در سطح استان بر اساس پیگیری آئین‌نامه ساماندهی عشایر اجرایی کرده است.

وی گفت: از جمله پروژه‌های شاخص می‌توان به گسترش بیمه اجتماعی عشایر به 70 درصد و توسعه بیمه دام عشایر از 29 درصد به 60 درصد اشاره کرد که در این راستا در صورت وقوع هرگونه خسارات به دام‌های عشایر، پرداخت خسارت توسط بیمه سریعا انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: 815 پانل خورشیدی در بین عشایر استان اردبیل در مناطق فاقد برق برای تأمین این نعمت خدادادی واگذار شده و 4 مدرسه شبانه‌روزی نیز برای تحصیل فرزندان عشایر و جلوگیری از مهاجرت، در مناطق عشایری استان احداث شده است.

هنرمند با اشاره به انجام پروژه‌های آبرسانی از جمله اجرای فاز یک و دو پمپاژ فتحعلی و پروژه اژدر بیگلو و قلی بیگلو در مناطق عشایری استان تصریح کرد: برای مناطق فاقد آب شرب، 8 تانکر آبرسانی سیار داریم که به 148 قشلاق عشایری استان اردبیل برای تأمین آب شرب، آبرسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: 12 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به عشایر استان اردبیل تا سقف 20 میلیون تومان برای هر خانوار پرداخت شده که این تسهیلات نقش حائز اهمیتی نیز در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی به منظور ایجاد اشتغال و تولید در جامعه عشایری دارد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در حوزه توزیع تسهیلات بانکی در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: اداره کل امور عشایری استان اردبیل در ارزیابی‌های صورت گرفته در جشنواره شهید رجایی نیز رتبه برتر عملکرد در بین دستگاه‌های اجرایی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ع

ایجاد اشتغال و تولید در جامعه عشایری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.