رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ازصادرات ۱۶۶ هزار اصله نهال بذری و رویشی مجوزداراز استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری تعداد نهالستان‌های مجوز دار استان به ۴۷ فقره رسیده است و نهال‌های مجوز دار درسطح ۱۰ شهرستان آذربایجان غربی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری تعداد ۹۷ هزار اصله نهال هسته دار و تعداد ۶۹ هزار اصله نهال دانه دار به کشور‌های عراق، آذربایجان و نخجوان نهال صادر شده است.

این مسئول افزود: تعداد نهال‌های تولیدی مجوز دار بیش از ۷ میلیون و ۹۵۰ هزاراصله نهال بوده و بیشتر این نهال‌ها پایه رویشی و بذری داشته و شامل انواع نهال‌های دانه دار سیب، گلابی، به و هسته دار آلو، زردآلو، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو ودانه خشک گردو وبادام وانگور هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تسهیلات بانکی ارائه شده به گلخانه‌های استان اظهار کرد: برای اصلاح و توسعه گلخانه‌های استان اعتبارات و تسهیلات بانکی ارائه شده و در اختیار گلخانه داران قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: کمیته فنی نهال در استان نسبت به بازدید‌های میدانی از نهالستان‌ها و بررسی مدارک و مستندات لازم در سطح استان اقدام کرده است.

این مسئول ادامه داد: کمیته فنی نهال در استان نسبت به بازدید‌های میدانی از نهالستان‌ها و بررسی مدارک و مستندات لازم در سطح استان اقدام می‌کند و صدور مجوز برای تولید نهال گواهی شده از این طریق امکان پذیر می‌شود.

انتهای پیام/ن.م

۱۶۶ هزار اصله نهال بذری و رویشی مجوزداراز استان صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.