معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از سازوکار‌های متعدد این وزارتخانه برای شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزان خبر داد.

برنامه‌های متعدد آموزش و پرورش برای استعدادیابی دانش‌آموزانرضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استعدادیابی دانش‌آموزان و روش‌های در نظر گرفته شده از سوی آموزش و پرورش برای این موضوع عنوان کرد: موضوع استعدادیابی از سال‌های گذشته با طرح شهاب در دوره ابتدایی آغاز شده و اجرای این طرح همچنان تداوم پیدا کرده است.

طرح جشن‌های جابربن‌حیان، محلی برای شناسایی دانش‌آموزان خلاق

وی با اشاره به اینکه معلم‌ها برای اجرای طرح شهاب آموزش دیده‌اند، ادامه داد: علاوه بر این طرح جشن‌های جابربن‌حیان در دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان از طریق دست‌ورزی و کار‌های گروهی استعداد‌های خود را بروز می‌دهند؛ این جشنواره را می‌توان محلی برای شناسایی دانش‌آموزان خلاق دانست که به جای تست‌های آموزشی با بهره‌گیری از توانایی و خلاقیت خود به بروز استعداد‌ها می‌پردازند.

حکیم‌زاده جشنواره‌های ادبی، فرهنگی و هنری را از دیگر نماد‌های استعدادیابی در دوره ابتدایی دانست و گفت: این جشنواره‌ها بستر مناسبی برای شناسایی دانش‌آموزان سلامت در عرصه‌های مختلف ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

وی در باره مراکز استعدادیابی که خارج از مدارس فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این مراکز هیچگونه وابستگی به آموزش و پرورش ندارند، بنابراین هیچ‌گونه مجوزی هم از سوی آموزش و پرورش برای این مراکز وجود ندارند، بنابر این سازوکار فعالیت آن‌ها وابسته به نظام آموزش و پرورش نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.