مقام معظم رهبری مردم را برای تحقق شعار سال به میدان دعوت کرده‌انددبیر کل جمعیت رهپویان گفت: اگر مردم کالاهای خارجی را خریداری نکنند شعار سال محقق خواهد شد.

پرویز سروری در گفت و گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری سال 97 با شعار "حمایت از تولیدات داخلی" از سوی مقام معظم رهبری و مجموعه عواملی که می‌تواند به تحقق این امر کمک کند اظهار کرد: مهمترین شاخصه برای تحقق این امر فرهنگ‌سازی است، رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که این امر را به تنهایی برعهده گرفته‌ اند و گام‌های اساسی برداشته‌اند اما اقناع افکار عمومی مهمترین موضوع است.

وی افزود: تمام کشور باید شعار "حمایت از تولیدات داخلی" را به عنوان اولویت اصلی خود قلمداد کنند و اگر این اتفاق نیفتد ما نمی‌توانیم به تحقق این شعار امیدوار باشیم.

سروری تصریح کرد: باید مردم، تولیدکنندگان و دولت با یکدیگر متحد شده و در جهت تحقق شعار سال بکوشند، در زمان جنگ تحمیلی نیز مشابه این شرایط پیش آمد و در آن زمان امام خمینی(ره) فرمودند که اولویت امروز ما جنگ است اما برخی دل مشغولی های دیگری برای خود داشتند.

دبیر کل جمعیت رهپویان بیان کرد: امروز نیز اگر بتوانیم اولویت اول مردم و مسئولان را به تولید داخلی منعطف کنیم می‌توانیم گام‌های موثری در جهت توسعه کشور برداریم.

وی ادامه داد: اگر به تاریخچه کشورهای توسعه یافته‌ای مانند آلمان و فرانسه نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که آنها نیز در برهه‌ای از زمان چنین شعاری را در پیش گرفته‌ و توانسته‌اند افکار عمومی را اقناع کنند تا از محصولات داخلی کشورشان حمایت کنند.

سروری تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله این است که نقطه مشترکی میان مسئولان، مردم و رسانه‌ها به وجود بیاید و از طرفی دیگر صنعتگران نیز باید با تلاش و کوشش و به دور از درنظر گیری منافع کوتاه مدت و سوءاستفاده از این شعار برای تولید کالاهای بی‌کیفیت بپرهیزند.

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: با شواهدی که از رفتارهای اروپا و آمریکا مشخص است آنها برای از بین بردن ظرفیت‌های بازدارندگی و قدرت موشکی ما برنامه‌ریزی دقیقی دارند و می‌خواهند به واسطه اعمال فشار اقتصادی به نقشه‌های خود دست پیدا کنند لذا ما باید با تکیه بر توان و تولید داخلی در برابر آنها ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری در جهت تحقق شعار سال اذعان کرد: اگر واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری ادامه پیدا کند و یا از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری نشود قطعا تولیدگران قدرت رقابت با رقیبان خارجی خود را نخواهند داشت لذا ما باید همان گونه که به تولید داخلی اهمیت می‌دهیم و بانک‌ها را به سمت تولید سمت و سو می‌دهیم باید روند رو به رشد قاچاق کالا را کنترل کنیم.

سروری با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: نقش مردم در تمامی مراحل مهمی که جمهوری اسلامی از سر گذرانده پر رنگ بوده است و مقام معظم رهبری نیز دستوراتی را به مسئولان تاکید کردند به این معنا که آنها باید زیرساخت‌های لازم را آماده می‌کردند اما امروز ایشان وارد مرحله عملیاتی شده‌اند و مردم را به عنوان حلال مشکلات کشور به میدان دعوت کرده‌اند لذا اگر مردم کالاهای خارجی را خریداری نکنند رونق در بخش اقتصاد کشور به وجود آمده و شعار سال محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار