توصیه‌های زیست محیطی در روز انس با طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شهروندان باید در روز انس با طبیعت به توصیه‌های زیست محیطی توجه کنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ آرامنش، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هر ساله با فرا رسیدن سیزدهم فروردین ماه "روز انس با طبیعت" مسافران نوروزی و هم استانی‌ها برای سپری کردن این روز به طبیعت، دشت و صحرا و تفرج گاه‌های استان می‌روند.


وی با تأکید بر رعایت توصیه‌های زیست محیطی، افزود: با توجه به فصل گل دهی گیاهان، مردم محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در زمان حضور در طبیعت، تا حد امکان غذا‌های آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، در حد امکان از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.


آرامنش با بیان اینکه فردا توزیع پلاستیک زباله در خروجی شهر‌های استان و تفرج گاه‌ها انجام می‌شود، افزود: گردشگران کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه‌های مسقر تحویل دهند و زباله‌های خود را در جنگل، کنار چشمه‌های آب، دره‌ها و مناطق کوهستانی رها نکنند.


وی گفت: طبیعت گردان سیزده نوروز در صورت مواجهه با تخلف‌هایی همچون آلودگی محیط هوا، زباله و پسماند‌ها، شکار حیات وحش می‌توانند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا سریعا موضوع توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/ب


گرامیداشت روز انس با طبیعت در خراسان جنوبی

برچسب ها: مناظر زیبا ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.