حجت الاسلام محمدی گفت:83 کشور برای حضور در سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران اعلام آمادگی کرده اند.

اعلام آمادگی 83 کشور برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام و المسلمین محمدی، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور  امروز با مراجع  تقلید حضرات آيات صافی گلپايگانی ،مکارم شيرازی و سبحانی به طور جداگانه ديدار کرد.

وی در اين ديدارها از برگزاری سی و پنجمين مسابقات بين المللی قرآن کريم در چهارم ارديبهشت امسال در تهران خبر داد و گفت: تا کنون 83 کشور برای حضور در اين مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: همايش پژوهش های قرآنی از 28 تا 30 فروردين در قم برگزار می شود.

آيت الله مکارم شيرازی در اين ديدار برگزاری مسابقات بين المللی قرآن کریم را پاسخی عملی به مخالفان شيعه دانستند که می گويند شيعيان با قرآن ارتباطی ندارند.

وی هدف نهايی از برگزاری مسابقات بين المللي قرآن را عمل به اين کتاب آسمانی دانستند و تاکيد کردند: نبايد قرآن صرفا در محدوده ی حفظ و تلاوت بماند.

این مرجع تقلید گفت: شنيده شده اخیرا تعليمات معارف قرآنی در کتب درسی مدارس کاهش یافته بايد حواسمان باشد که افرادی به دنبال اجرای سند 2030 در کشور نباشد.

وی  همچنين با اشاره به اينکه رسم الخط عثمان طه دارای برخی غلط ها است که باعث تغيير در معنی و غلط خواندن قرآن می شود، از سازمان اوقاف خواستند در خصوص اصلاح اين غلط ها اقدام کنند.

آيت الله مکارم شيرازی همچنين اعزام مبلغان دينی به مراکز تفريحی و توريستی به ويژه به مناطقی همچون تخت جمشيد در ايام نوروز را کاری مناسب دانستند و گفتند: بايد از هر فرصتی برای تبليغ احکام اسلامی استفاده کرد.

آيت الله سبحانی هم در اين دیدار تصريح کردند: اگر حافظان قرآن زياد شوند وجهه بين المللي جمهوري اسلامي افزايش مي يابد و موجب ترغيب جوانان به عمل به قرآن خواهد شد.

وی همچنین حضور روحانيان و مبلغان دینی در امامزادگان و مناطق تفريحی و توريستی را کاری ارزنده و مفيد دانستند.

آيت الله سبحانی از تبليغ صدا و سيما برای سفر در ايام نوروز انتقاد کردند و گفتند: چرا بايد مردم را به جاي تبليغ صله رحم، تشويق به سفر کرد که باعث تصادفات و کشته های جاده ای ميشود.

این مرجع تقلید تاکيد کرد: کشورهای ديگر از دست دادن حتی چند نفر برايشان فاجعه به شمار می آيد در حالی که ما در ايران مرتبا برای سفر تبليغ و تشويق می کنيم.

ديدار با آيت الله صافی گلپايگانی بدون حضور خبرنگار برگزار شد.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس اوقاف با مراجع عظام تقلید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار