امام جمعه زنجان بیان کرد که تاریخ بیانگر این است که آمریکا در همه توطئه‌های خود علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناکام بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر زنجان ۲۰ فروردین‌ماه را یکی از روز‌های سیاسی مهم در تاریخ ایران دانست و گفت: همواره توطئه‌های فراوانی توسط آمریکا علیه ایران صورت گرفت که یکی از این توطئه‌ها در ۲۰ فروردین‌ماه شکل گرفت و آمریکا در این روز به طبس حمله کرد که با الطاف الهی، دشمنان در انجام این توطئه ناکام ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: پس از این شکست، آمریکا در قضیه نوژه بار دیگر علیه ایران توطئه کرد و در آخر نیز جنگ را بر ایران تحمیل کرد که با استقامت مردم ایران روبه‌رو شد.

وی همچنین به نامگذاری این روز در سال ۸۵ به روز فناوری ملی اشاره کرد و گفت::یکی از شهدای راه هسته‌ای شهید شهریاری افتخار مردم زنجان و ایران است که توانست شعار امام راحل را مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم» را محقق سازد.

امام جمعه زنجان به روز جهان اسلام و توطئه‌های گوناگون آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و کشور‌های مرتجع منطقه اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی در تلاش هستند که خلق و منطقه را از ایران ترسانده و مسلمانان را به جان هم بیاندازند تا امنیت رژیم غاصب اسرائیل را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه روز ۲۱ فروردین ۵۸ سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: در این روز، بنیاد مسکن با دستور امام راحل تاسیس شد. این نهاد یک نهاد پربرکت برای محرومیت‌زدایی و بسط عدالت است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گام‌های بلندی را در جهت تحقق این رسالت برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه ۱۹ فروردین‌ماه سالروز شهادت عالم مجاهد آیت‌الله محمدباقر صدر و خواهر دانشمند ایشان بنت‌الهدی صدر است، ادامه داد: این عالم مجاهد یکی از مدافعان حضرت امام خمینی (ره) بود که بار‌ها به خاطر این مسئله زندانی و شکنجه شد و سرانجام به واسطه نگرش والای خود به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ فروردین ماه سالروز شهادت امیر سرافراز ایران و مالک اشتر ارتش جمهوری اسلامی امیر سپهبد صیاد شیرازی است، گفت: تمام زندگی این سردار مرحله به مرحله افتخار، عزت و سربلندی است.

 

انتهای پیام/ع

امام جمعه زنجان:دشمنان برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی ایران هراسی را دنبال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.