نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ذی‌ربط باید فکری برای حل معضل آب بی‌کیفیت آبادان و خرمشهر کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به شوری و کیفیت نامناسب آب شرب 2 شهر آبادان و خرمشهر، گفت: ظرف 4 ماه گذشته طی نامه‌نگاری‌هایی با مسئولان وزارت نیرو این وضعیت را برای آن ها گزارش کرده‌ام  که متأسفانه تا کنون توجهی به این مسئله نشده است.

 وی افزود: موضوع شوری آب را به مسئولان وزارت اطلاعات گزارش داده و عنوان کرده‌ام که در صورتی که این موضوع حل نشود این مسئله می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی در فضای عمومی شود که ممکن است قابل کنترل نباشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تأکید بر اینکه میزان شوری آب آبادان و خرمشهر بسیار بالا است، گفت: شوری آب سبب شده تا به دستگاه‌های صنعتی که برای خنک کردن توربین‌هایشان از آب استفاده می‌کنند آسیب وارد شود همچنین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نیز به‌دلیل شوری آب آسیب دیده‌اند.

شرفی افزود: 13 سال است که مسئولان وزارت نیرو گفته‌اند که قرار است این مسئله را حل کنند اما گویا اراده‌ای برای حل این مشکل نیست.

وی با بیان اینکه طرح غدیر برای آب‌رسانی به آبادان و خرمشهر به‌راه افتاده است، گفت: اما شهر‌های بالادست آبادان و خرمشهر بخشی از آب تأمین‌شده از طریق این طرح را برداشت می‌کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تأکید بر اینکه طرح غدیر قرار بود 160 هزار مترمکعب کسری آب آبادان و خرمشهر را تأمین کند، افزود: اما بر اساس گزارش‌های موجود کمتر از 90 هزار مترمکعب آب به این 2 شهر می‌رسد لذا مجبور هستند تا کسری باقی‌مانده را از بهمن‌شیر برداشت کنند .

انتهای پیام/د

حل  شدن مشکل شوری آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.