رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از صدور کارت امدادگری و تحت پوشش سازمان امداد و نجات قرار گرفتن خبرنگاران حوزه هلال احمر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

صدور کارت امدادگری برای خبرنگاران هلال احمربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۷ که امروز(دوشنبه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به تشریح عملکرد تیم‌های امداد و نجات در طرح‌های نوروزی پرداخت.

سلیمی اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک خبرنگاران فعال در حوزه هلال احمر تحت پوشش سازمان امداد و نجات قرار خواهند گرفت و برای آن‌ها کارت امدادگری صادر خواهد شد.

وی از استمرار کار عوامل هلال‌احمر تا هفته اوّل اردیبهشت ماه در کوه‌های دنا خبر داد و گفت: امدادگران با تجهیزات ویژه در دنا حضور دارند و اولویت نخست ما پیدا کردن اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج بود و یافتن جعبه سیاه هواپیما اولویت بعد ما در عملیات جستجو و امدادونجات بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بیشترین محموله یافته‌های اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیما، طی ۳ تا ۴ روز اخیر به پایین منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آمایش سرزمینی پایگاه‌های امداد و نجات، ۱۴ هزار نفر از امدادگران در سراسر کشور در دوره‌های بازآموزی شرکت کردند و ۶۰ تیم پایگاه‌های امداد و نجات را مورد ارزیابی قرار دادند و نسبت و به مشکلات موجود اقدام کردند.

سلیمی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر تمامی تیم‌های امداد و نجات کوهستان در سراسر کشور به تلفن‌های ماهواره‌ای تجهیز شده اند.

وی اضافه کرد: 2 هزار و 500 ست تجهیزات انفرادی امداد و نجات کوهستان در زمان اجرای طرح نوروزی میان امدادگران توزیع شد و ۷۵ ست تجهیزات سنگین نیز در اختیار پایگاه‌های امداد و نجات قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد ادامه عملیات کشف بقایای پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تصریح کرد: در راستای ادامه عملیات استان‌ها را تقسیم بندی کرده ایم و از جمعیت هلال احمر هر استان ۲۰ نفر نیروی تخصصی به منطقه اعزام می‌شوند.

سلیمی یادآور شد: انتقال بقایای پیکر جانباختگان سقوط هواپیما تنها از طریق بالگرد امکان پذیر است و به دلیل مساعد نبودن آب و هوا طی ۲ روز گذشته عملیات متوقف شده و تاکنون ۷۵ درصد بقایای پیکر‌ها منتقل شده است.

وی تاکید کرد: مردم محلی به هیچ عنوان به محل عملیات امدادگران در دنا مراجعه نکنند و تیم‌های امدادی نیز با انجام بررسی دقیق به محل اعزام خواهند شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار