سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید در مدارس شهرستان دیر اجرا می‌شود.

مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید از ۲۶ فروردین ماه آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  احمد آخوندی اظهار داشت: شش هزار و ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر دیری در طرح وارنیش فلوراید از خدمات طرح ارتقای سلامت دهان و دندان بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی زیر پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار دارند و از خدمات طرح ارتقای سلامت دهان و دندان بهره‌مند می‌شوند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان‌

وی با بیان اینکه طرح وارنیش فلوراید در مهدکودک‌های شهرستان دیر نیز اجرا می‌شود گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های دانش‌آموزان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: پوسیدگی دندان از جمله مشکلات شایع دهان و دندان در کودکان است که استفاده از ژل فلوراید، روند پوسیدگی را متوقف می‌کند.

وی با بیان اینکه داشتن رضایت‌نامه برای دریافت خدمات وارنیش فلوراید الزامی است افزود: مراقبان سلامت و بهورزان با حضور در مدارس و مهدکودک‌ها طرح وارنیش فلوراید را اجرا می‌کنند.

بهره‌مندی ۸۹ درصد دانش‌آموزان از مرحله اول

آخوندی تصریح کرد: در مرحله اول طرح که در آبان‌ماه سال گذشته انجام شد ۸۹ درصد دانش‌آموزان گروه هدف از خدمات وارنیش فلوراید بهره‌مند شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید از ۲۶ فروردین ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.