وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روند آموزش‌ها و کمبودهای موجود بر پذیرش
و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور تاکید کرد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم همایش آیه سال که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: آنچه به عنوان زندگی ایرانی -اسلامی ترسیم شده در مدارس به آن نمی پردازیم، کارهایی مانند صبوری کردن.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مدرسه مهارت‌های شناختی را خوب کار نمی کنیم وسایر مهارتها در این سند به سختی جا می‌گیرد.

بطحایی با اشاره به شعار سال بیان کرد: ما به عنوان آموزش و پرورش وظیفه داریم در قبال استراتژی ملی عکس العملی داشته باشیم و به دلیل اینکه سبد یادگیری ما کاملا پر است جایی برای سایر مسائل نداریم.

وی افزود: آسیب های اجتماعی امروز به مسئله‌ای جدی تبدیل شده است که اگر درجامعه از آن غافل شویم و به درستی آن را نبینیم صدمات جبران ناپذیری را خواهیم داشت و باید بدانیم در جامعه دانش آموزان چه اتفاقاتی داریم و چه بخشی از آن هدایت شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به عنوان مدیران آموزش و پرورش باید این آسیب ها را رصد کنیم و آموزش و پرورش باید حرکت خود را به سمت نیازهای فردی و اجتماعی سوق دهد.

بطحایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید نیازهای فردی و اجتماعی را بیشتر مورد توجه قرار دهد، عنوان کرد: یکی از آثار انحراف ایجاد شده نفوذ بالای مهارت های شناختی است.

اگر روند آموزش و پرورش اصلاح نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد

وی تصریح کرد: باید بتوانیم در آموزش و پرورش انعطاف بیشتری ایجاد کنیم تا نیازهای فردی و اجتماعی در آن جای گیرد که البته با توجه به فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش و مقاومت در برابر تغییری که وجود دارد کار بسیار سختی داریم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اگر آموزش و پرورش مسیر فعلی را اصلاح نکند در سایر زمینه های در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

وی به اثر مثبت تشکل‌های دانش آموزی اشاره و عنوان کرد: در این تشکل ها مهارت های گروهی، ذهنی و بینشی برای دانش آموزان مور توجه قرار می گیرد که نباید از این ظرفیت غفلت کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به همت خدمتگزاران خود در سال های گذشته دستاوردهای خوبی در حوزه های کمی داشته است که نباید از آن غافل شد، عنوان کرد: پوشش 98 درصدی دوره ابتدایی، افزایش ساخت فضاهای آموزشی با وجود رشد جمعیت دانش آموزی، افزایش پوشش آموزشی برای دختران و ارتقای میزان تحصیلات پرسنل شاغل در آموزش و پرورش از جمله این دستاوردها است.

وی با اشاره به اینکه نباید به این دستاوردها دلخوش بود، گفت : سند تحول بنیادین با وجود کاستی ها اما سندی مهم است، گفت: کیفیت در آموزش و پرورش کاستی های زیادی دارد و نتوانسته ایم رضایت ذینفعان آموزش و پرورش را در مواردی جلب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدهایی برای دانش آموزان است، گفت : باید تلاش کنیم تهدیدات فضای مجازی را به فرصت  تبدیل و کمک کنیم تا پیام رسان های داخلی بین مردم جا باز کنند.و اکنون هم پیام رسان های داخلی به سرعت در حال توسعه هستند و در آموزش و پرورش هم به سرعت فعالیت را با پیام رسان‌های داخلی دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار