قائم مقام سازمان اوقاف درسفر به اراک گفت: بزرگترین سرمایه اوقاف اعتماد مردم است.

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اوقافبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه در  مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف استان  مرکزی در اراک گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف و امور خیریه است و باید این اعتماد حفظ و هر روز به این اعتماد افزوده شود.

عابد با تاکید بر لزوم توسعه موقوفات افزود: روحیه خیرخواهی از مهمترین ویژگی واقفان در امور خیریه است و نیت واقفان به درستی باید حفظ شود و به سمت نیاز جامعه حرکت کند.

وی اضافه کرد: توسعه عرصه‌های جدید وقف متناسب با نیاز هر منطقه موضوع بسیار مهمی است و برنامه ریزی و تلاش برای ابادانی موقوفات می‌تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد.

مردم استان مرکزی در سنت پسندیده وقف نقش مهمی داشته اند

حجت الاسلام دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم در این مراسم گفت: وقف سنت پسندیده‌ای است که چند سالی است که با فرهنگ سازی‌های انجام شده و مردم استان مرکزی در این سنت پسندیده نقش مهمی داشته اند.

حجت الاسلام دلاوری افزود: مهمترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سال جاری، برگزاری مسابقات قران و عترت کشوربه میزبانی استان مرکزی و کنگره ملی عالم واقف آیت الله محسنی اراکی است که در این زمینه تمامی تلاش خود را با برنامه ریزی مناسب به کارخواهیم بست.

وی اضافه کرد: در سطح استان مرکزی ۲۸۰ بقعه متبرک داریم که از این تعداد در ۱۰۰ بقعه کار فرهنگی انجام می‌شود و در ۱۸۰ بقعه دیگر باید فضا سازی مناسب برای انجام این امور انجام شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار