سرپرست معاونت سوادآموزی کردستان گفت: مراکز محلی یادگیری سوادآموزی باید حفظ و تقویت شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛صدیقه عبداللهی سرپرست معاون سوادآموزی کردستان ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: ایجاد ۵۰۰ مراکز یادگیری محلی در سطح کشور در اسفندماه سال ۹۳،   توسط هیئت وزیران به تصویب رسید که سهم استان کردستان از این تعداد 15 مرکز بود.

وی با اشاره به تعداد مراکز یادگیری راه‌اندازی شده در کردستان افزود: تاکنون هشت مرکز یادگیری در استان راه‌اندازی شده است که باید این مراکز حفظ و تقویت شوند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محلی از اولویت‌های اصلی و اساسی معاونت سوادآموزی استان است و باید از طریق شورای پشتیبانی و دستگاههای مرتبط با این مهم حفظ و رشد مراکز یادگیری در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت سوادآموزی استان کردستان عنوان کرد: لازم است با نیازسنجی از طریق دفاتر سوادآموزی شهرستان‌های استان نسبت به تاسیس دو مرکز یادگیری دیگر در سال جدید اقدام شود.

عبداللهی بیان کرد: کارشناسان و مسوولان حوزه سوادآموزی استان باید اولویت‌های پژوهشی این حوزه را مورد بررسی قرار دهند و برنامه‌های عملیاتی و نظارتی را تهیه و تدوین نمایند.

جبار غلامی رئیس اداره سوادآموزی استان کردستان نیز در این نشست ضمن تشریح نحوه اجرای مصوبات جلسه قبل، گزارشی از روند اجرای برنامه‌های سوادآموزی استان و عملکرد  اداره مربوطه را ارایه کرد و اظهار داشت: در سال گذشته با همت مسوولان و دست‌اندرکاران، تمامی امورات مربوط به حوزه تحت تصدی به نحوه شایسته‌ای پیگیری شد و در سال‌جاری نیز سعی وتلاش ما در زمینه پیشبرداهداف سازمان خواهد بود.

وی اضافه کرد: مبالغی تحت عنوان فعالیت‌های پژوهشی به حوزه سوادآموزی استان اختصاص یافته است، که باتوجه به نیازسنجی‌های بعمل آمده و کار کارشناسی‌، اولویت‌های پژوهشی مشخص شده که پس از هماهنگی‌های لازم با ادارات مرتبط و تایید نهایی از سوی سازمان به مرحله اجراء گذاشته و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته و در حوزه سوادآموزی استان چهار طرح پژوهشی انجام گرفته که نتایج خوب و قابل قبولی برای استان در برداشته است

انتهای پیام/ د م

مراکز یادگیری محلی از اولویت‌های اصلی و اساسی معاونت سوادآموزی استان است

برچسب ها: جوانان ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.