بر اساس گزارش‌ها، شرکت هواپیمایی روسی «ولگا-نپر» قصد دارد از ارائه خدمات حمل‌ونقل به ناتو خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، مجله فرانسوی «شلانژ» به نقل از چند منبع اعلام کرد شرکت هواپیمایی روسی ولگا-نپر که در امور حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کند، قصد دارد پیش از پایان سال جاری، ارائه خدمات با هواپیمای آنتونوف ای ان-124 به ناتو را متوقف کند. این مجله فرانسوی اعلام کرده است این امر به عنوان اقدام متقابل روسیه در قبال تحریم‌های غرب علیه مسکو انجام خواهد شد.

شرکت هواپیمایی ولگا-نپر از 17 هواپیمای پهن‌پیکر آنتونوف برای جابجایی بارهای بزرگِ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) استفاده می‌کند.

در این گزارش نسبت به اعمال خسارت‌های جدی به ارتش فرانسه در پی اجرا شدن این تصمیم هشدار داده شده است؛ زیرا ارتش این کشور برای جابجایی تانک‌ها و بالگردهای خود به طور عمده از هواپیمای آنتونوف-124 استفاده می‌کند.

در سال 2006، شرکت هواپیمایی «آنتونوف ایرلاینز» اوکراین و شرکت‌های وابسته به ولگا-نپر در اقدامی مشترک و به عنوان بخشی از طرح موسوم به «راه‌کارهای بین‌المللی حمل و نقل هوایی استراتژیک» نسبت به ارائه خدمات به کشورهای عضو ناتو و برخی دیگر از کشورهای اروپایی اقدام کردند.

هواپیمای پهن‌پیکر آنتونوف-124 در اوایل دهه 1980 میلادی از جانب شرکت آنتونوف و با همکاری موسسات تحقیقاتی پیشروی دوران شوروی، شرکت‌های بزرگ و چند وزارتخانه طراحی شد.

آمریکا اوایل ماه جاری میلادی از بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه رونمایی کرد که چند تاجر، شرکت، بانک و مقام بلندپایه روس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روز 15 آوریل، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت آمریکا قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع کند. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم گرفته است وضع این تحریم‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

از زمان فروپاشی شوروی در سال 1991، ناتو در تلاش برای گسترش به سوی شرق اروپا بوده است. ده کشور عضو سابق «پیمان ورشو» اکنون به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوسته اند. نیروهای ناتو تاکنون در نزدیکی مرزهای غربی روسیه به انجام مانورهای نظامی متعددی دست زده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار