معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان از تولید هزار و ۷۲۰ تن عسل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ناصر نجیب زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان دارای منابع طبیعی و مرتعی خوبی از جمله ارتفاعات گرین٬ هشتاد پهلو٬ قالیکوه و ارتفاعات حوزه اشترانکوه است و همچنین وجود مناطق بکر و مستعد و توسعه کشت دانه‌های روغنی مانند کلزا این دیار را مستعد پرورش زنبور عسل نموده است.

وی با اعلام اینکه عسل لرستان دارای کیفیت خوبی است، افزود: بازار عسل لرستان در سایر استان‌ها دارای مشتری وپر رونق است و همواره در آزمایش های کیفی که توسط صندوق حمایت از زنبورداری کشور انجام می‌شود٬ مورد تأئید قرار گرفته بر همین اساس توجه ما بیشتر بر روی تولید کیفی عسل است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ بهره بردار با ظرفیت ۲۱۷ هزار فروند کندوی زنبور عسل به این امر اشتغال دارند و طی این مدت هزار و ۷۲۰ تن عسل تولید نموده‌اند.

نجیب زاده اظهار داشت: علاوه بر تولید عسل٬ می توانیم دیگر فرآورده‌های این محصول مانند بره موم گرده گل و ژل رویال را تولید نمائیم که در این راستا بیش از ۳۰ زنبوردار در استان به تولید ژل رویال مشغولند و در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ کیلو گرم ژل رویال تولید نموده اند، ژل رویال ارزش غذایی بالایی داشته ودر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها تأثیر گذار است.

وی گفت: برای توسعه زنبورداری در لرستان اقدام به ایجاد ایستگاه‌های پرورش ملکه به منظور اصلاح نژاد در این بخش شده است که بتوانیم تولید ملکه را بطور خاص داشته باشیم.

انتهای پیام/م

تولیدعسل درلرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.