خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه بندگی در اسلام، مهم‎ترین و اصلی‎ترین عنصر در کنار توحید است، گفت: بندگی برای خداوند یکتا، انسان را به همه کمالات می‎رساند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام اسماعیل مقری در ویژه برنامه‎های جشن اعیاد شعبانیه حرم مطهر رضوی افزود: آرامش دل همیشه توأم با توکل بر خدا، و عدم وابستگی به مادیات و طمع و بخل و حسد است. چرا که اگر این صفات رذیله در دل باشد، آرامشی در آن نخواهد بود. بنابراین، یاد خدا می‎تواند اثر عمیقی در دور ساختن انسان از این رذائل داشته باشد، تا شکوفه آرامش بر شاخسار دل آشکار شود.

وی با بیان اینکه انسان برای اینکه بنده واقعی خداوند متعال شود باید از مسیری بگذرد که خداوند از طریق فطرت و اسلام بیان کرده است، گفت: البته در این میان عقل به عنوان چراغی در دست بشر است تا بتواند این دو راه فطرت درون و اسلام را ببیند و از صراط مستقیم آن به مقصد و مقصود برسد.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: عبادت و نیایش اگر با حضور قلب و آداب آن باشد، صفا و نورانیت غیر قابل توصیفی می‎آورد که در برابر آن ظلمات اخلاق رذیله تاب مقاومت ندارد؛ به همین دلیل، انسان پس از یک عبادت آمیخته با حضور قلب، خود را به نیکی‎ها نزدیک‎تر می‎بیند.

حجت الاسلام اسماعیل مقری با بیان اینکه اگر انسان بنده خدا شد، بیمه می‌شود و خداوند امور او را کفایت و کفالت می‌کند، گفت: انبیاء که جزو برترین خلق‎های خداوند هستند، گرفتار چه مصیبت ها و بلاهایی شدند، اما با عبودیت خالق هستی و صبر بر امتحانات به کمال و سعادت بالاتری دست یافتند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه های مذهبی به مناسب اعیاد شعبانیه در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار