قرارگیری ۱۸ هزار بی‌سواد لرستانی تحت پوشش سوادآموزی

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش لرستا ۱۸ هزار و ۱۲۷ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان لرستانی طی امسال تخت پوشش برنامه سوادآموزی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   هاشم دالوند، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش وپرورش لرستان، در بازدید از فعالیت‌های مرکز یادگیری طلوع دانش شهرستان دورود، گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی با در نظر گرفتن وضعیت بی‌سوادی استان و چشم‌انداز به صفر رساندن بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در سال‌جاری، پیش‌بینی می‌شود از مجموع سه دوره سوادآموزی، انتقال وتحکیم سواد تعداد ۱۸ هزار و ۱۲۷ نفر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی استان قرار گیرند.

وی افزود: در نظر است براساس سیاست‌های جاری سازمان مبنی‌بر سوادآموزی کاربردی با ارائه آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و حقوق شهروندی به توسعه مراکز یادگیری محلی در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها که به‌منظور توانمندسازی افراد بی‌سواد و کم‌سواد ایجاد می‌شود، بپردازیم.

دالوند در ادامه گفت: در سال گذشته تعداد ۱۴ مرکز یادگیری محلی تشکیل و راه‌اندازی شده که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان محلی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، مراکز مربوطه توسعه یابند.

انتهای پیام/د

۱۸ هزار بی‌سواد لرستانی تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.