معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از مطالعه برای ایجاد مدارس قرآنی با رویکردهای جدید برای نهادینه سازی آموزه‌های دینی در دانش‌آموزان خبر داد.

مطالعه برای ایجاد مدارس قرآنی با رویکردهای جدیدعلیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ترویج فرهنگ قرآنی و عملکرد فعالیت‌هایی که تاکنون در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس روش‌های مختلفی را در نظر داریم و ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه وجود دارد، اگر مدارس با طی کردن نقشه راه آن را طی کنند به نتیجه خواهند رسید.

وی ادامه داد: دارالقر‌آن‌ها یکی دیگر از ظرفیت‌های ترویج فرهنگ قرآنی در دانش‌آموزان هستند اما با توجه به جمعیت دانش‌آموزی این ظرفیت پاسخگوی تمامی نیازها نیست و باید از سایر مسیرها بهره بگیریم.

برای ترویج فرهنگ قرآنی باید از فضای مجازی استفاده کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با توجه به امکانات فعلی فعالیت‌های قرآنی خوبی را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی می‌توانیم از ظرفیت‌های جدیدی همچون فضای مجازی استفاده کنیم تا دسترسی آن برای دانش‌آموزان هم تسهیل شود.

کاظمی با بیان اینکه تمرکز جدی برای ایجاد مدارس قرآنی داریم، اظهار کرد: قصد داریم مدارس قرآنی ایجاد کنیم که پایدار و مستمر باشند و آموزه‌های قرآنی به طور عمیق در دانش‌آموزان شکل گیرد هرچند پیش از این مدارس قرآنی وجود داشت که صرفا یک اسم بود و به منابع مالی و انسانی موردنیاز آن توجهی نشده بود اما اکنون در حال مطالعه برای مدارس قرآنی با شرایط جدید هستیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار