واحد جرایم مالی پلیس سوئد اعلام کرد تحقیقات درباره آکادمی اعطای جوایز نوبل در این کشور را آغاز کرده است.

تحقیق پلیس سوئد درباره تخلفات مالی آکادمی اعطای جوایز نوبلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، واحد جرایم مالی پلیس سوئد امروز جمعه اعلام کرد تحقیقات درباره آکادمی اعطای جوایز نوبل در این کشور را آغاز کرده است.

این تحقیقات پس از آن صورت می گیرد که برخی از گزارش های منتشر شده در رسانه ها از افشای فهرست برندگان جوایز نوبل پیش از اعلام رسمی آنها خبر داد. بسیاری از مردم جهان، بر سر نام برندگان جایزه نوبل، شرط بندی می کنند. علاوه بر این، همسر یکی از زنان عضو آکادمی اعطای جوایز نوبل اخیرا به سوء رفتارهای جنسی متهم شده است.

در بیانیه واحد جرایم مالی پلیس سوئد در این باره آمده است: "«یان تیبلینگ» دادستان کل اداره کل جرایم اقتصادی سوئد، تحقیقات اولیه در خصوص وقوع جرایم مالی در آکادمی اعطای جوایز نوبل را آغاز کرده است."

وی افزود اطلاعات بیشتری را در این خصوص اعلام نخواهد کرد. وی همچنین به ماهیت جرم های مالی که در آکادمی اعطای جوایز نوبل رخ داده است، و اشخاصی که با ارتکاب این جرایم مرتبط هستند، اشاره نکرد. در پی انتشار اخبار مربوط به تخلفات آکادمی اعطای جوایز نوبل، رئیس این آکادمی و چندین تن از اعضای آن از سمت های خود کناره گیری کردند.

«هیات بنیاد نوبل» که مدیریت بودجه های تخصیص یافته توسط «آلفرد نوبل» -مخترع دینامیت- را برای تامین هزینه جوایز نوبل به عهده دارد، آکادمی اعطای جوایز را بابت آسیب رساندن به اعتبار جایزه نوبل مورد انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام/

فساد در آکادمی اعطای جایزه نوبل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار