شریف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برای افزایش توان دفاعی کشور با کسی مذاکره نمی‌کنیم

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب گفت: برای افزایش توان دفاعی خود از هیچ کشوری اجازه نگرفته و با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

غربی‌ها نمی‌توانند درباره میزان توان دفاعی ایران تصمیم‌گیری کننداحمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درخواست آمریکا و اروپا برای مذاکره پیرامون مسائل دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: هر کشوری درباره مسائل دفاعی خود خطوط قرمزی دارد تا بتواند از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

وی افزود: با توجه به تهدیدهایی که امنیت ملی هر کشوری را به خطر ‌می‌اندازد، سطح آمادگی نظامی کشورها با یکدیگر متفاوت است؛ لذا نظر به اینکه کشور ما توسط برخی دشمنان مورد تهدید قرار گرفته و این دشمنان در اطراف کشور ما پایگاه‌های نظامی بسیاری دارند، ایجاب می‌کند که ایران از نظر دفاعی خود را به سطح بالایی از آمادگی برساند تا بتواند در برابر خطرات و تهدیدهای احتمالی از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

شریف تصریح کرد: بنابراین میزان قوای نظامی و موشکی ما طبق صلاحدید مقامات مربوطه کشورمان مشخص می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند درباره میزان قدرت دفاعی و استراتژیکی ما تصمیم بگیرد.

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب بیان کرد: هرچقدر که صلاح بدانیم قدرت دفاعی و نظامی کشورمان را توسعه خواهیم داد و برای این مسئله نیز از هیچ کشوری اجازه نگرفته و با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بحث موشکی و نظامی در حیطه دفاعی و در حوزه مسائل راهبردی کشور قرار دارد و مذاکره درباره آن غیرممکن است.

شریف تأکید کرد: به نظر می‌رسد که پذیرش مذاکره از سوی غربی‌ها برای رایزنی پیرامون مسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران حرکتی کاملا غیر دیپلماتیک بوده و می‌تواند آسیب‌پذیری کشور را بالا ببرد.

وی اذعان کرد: اگر بخواهیم تشخیص صلاحیت مسائل راهبردی کشورمان را برعهده غربی‌ها بگذاریم، آنها ما را به مسیری هدایت خواهند کرد تا با افزایش آسیب‌پذیری تحت تأثیر سیاست‌های آنها قرار بگیریم.

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید در برابر این خواسته غربی‌ها واکنش صریحی نشان دهند، چرا که توان دفاعی کشور ما قابل مذاکره نبوده و می‌توانیم صلاح کشور خود را تشخیص دهیم.


انتهای پیام/

مسئولان به غربی‌ها اجازه چانه‌زنی درباره مسائل دفاعی ندهند

توان دفاعی و موشکی ما قابل مذاکره نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار