رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت میوه‌های سردرختی به سبب کمبود عرضه با افزایش قیمت در بازار روبرو خواهد شد.

کمبود عرضه میوه های سردرختی عامل اصلی گرانی در بازارحسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت میوه های نوبرانه سردرختی در بازار اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا در عید امسال رشد میوه های سردرختی 15 روز زودتر از موعد اتفاق افتاد که سرمازدگی اخیر منجر به از بین رفتن میوه های سردرختی شد.

وی افزود: با توجه به سرمای بی سابقه اخیر که در استان تهران و برخی نقاظ کشور رخ داد و منجر به آسیب دیدگی برخی درختان در فصل بهارشد؛ پیش بینی می شود که عرضه میوه های سردرختی با کمبود در بازار روبرو شود.

به گفته صابری؛ سرمای ناگهانی اخیر به میوه های سردرختی منطقه دماوند، شهریار، کرج خسارت جدی وارد کرد که این امر بازار میوه های نوبرانه زردآلو،گیلاس، آلبالو و سیب درختی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تصریح کرد: باتوجه به سرمازدگی اخیربه وزارت جهاد کشاورزی هشدارهای لازم داده شده تا تدابیر وِیژه ای بیندیشند، چراکه قیمت میوه های سردرختی به سبب کمبود عرضه با افزایش قیمت در بازار روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

سرمازدگی اخیر، میوه های سردرختی را از بین برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار