طرح مشاوره رایگان برای ۱۳ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی در سال گذشته اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جعفری معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان با بیان این مطلب گفت: ازدواج، مشاوره رایگان برای ۱۳ هزار مددجوی آذربایجان شرقیمهارت‌های زندگی، فرزند پروری، همسرداری، روان‌درمانی، بهداشت روانی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسات مشاوره فردی و گروهی بود.

وی بابیان اینکه در این مدت ۶ هزار و ۹۱۳ مددجوی تحت حمایت این نهاد مشاوره فردی شدند، افزود: از این تعداد ۶۱ درصد مربوط به امور خانواده، ۲۳ درصد روان‌شناختی، ۱۰ درصد ازدواج و ۶ درصد تحصیلی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همسران جوان، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دانش آموزان، دانشجویان و سالمندان از دوره‌های مشاوره و راهنمایی بهره‌مند شده‌اند و ۳۳ جلسه مشاوره گروهی هم برای جوانان در آستانه ازدواج برگزار شده است.

جعفری ادامه داد: ۳۰ مشاور خانواده و کلینیکی کمیته امداد استان و مشاوران مجرب طرف قرارداد با این نهاد همکاری می‌کنند به طوری که سال گذشته ۶ هزار و ۵۱۰ نفر در ۴۳۴ جلسه گروهی از خدمات مشاوران کمیته امداد استان بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی مهمترین اثر برگزاری این کارگاه‌ها را کاهش آمار طلاق در بین مددجویان دانست.

هم اکنون حدود ۷۰ هزار خانوار کمک معیشت بگیر و چند خدمتی با جمعیتی حدود ۱۲۷ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی قرار دارند. 

 

انتهای  پیام/ش

برگزاری ۳۳ جلسه مشاوره گروهی برای جوانان در آستانه ازدواج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار