شهردار چابهار گفت: طرح‌های ساماندهی حاشیه‌نشینی در بندر چابهار به‌کندی اجرا می‌شود و عزم لازم از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای ساماندهی حاشیه‌نشینان وجود ندارد.

عزم لازم برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در چابهار وجود نداردیونس حقانی شهردار چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بزرگ‌ترین منطقه حاشیه‌نشین کشور نسبت به جمعیتش است و بیش از ۶۳ درصد از جمعیت حدوداً ۱۰۵ هزارنفری شهر چابهار در سکونت‌گاه‌های غیررسمی حاشیه‌شهر زندگی می‌کنند.

وی با بیان‌اینکه ۱۵۲ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین در محدوده شهر چابهار و بقیه در محدوده روستای حاشیه‌نشین «کمب» که به شهر چسبیده قرار داد، افزود: ساماندهی حاشیه‌نشینی محدوده شهر چابهار که شامل ۷۰ هکتار از اراضی «کمب» داخل محدوده،۶۴ هکتار اراضی «مرادآباد» و «میرآباد» و ۴ هکتار اراضی «جنگلوک» است به‌صورت مشارکتی با دیگر نهاد‌ها بر عهده شهرداری است.

حقانی گفت: مشکلی که ما در ساماندهی حاشیه‌نشینی داریم، اراضی این مناطق است که همگی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است و لازم است برای خدمات‌دهی به حاشیه‌نشینان این اراضی به شهرداری واگذار شود که با مخالفت سازمان ملی زمین و مسکن مواجه شده است.

شهردار چابهار بابیان این‌که متولی هماهنگی ارگان‌ها برای ساماندهی حاشیه‌نشینی ستاد بازآفرینی است، تأکید کرد: دبیرخانه این ستاد در اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان است، ولی این اداره کل به‌عنوان نماینده وزارت راه و مرتبط کننده ما به سازمان ملی زمین و مسکن، همکاری و عزم لازم را برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در بندر چابهار ندارد.

انتهای پیام/گ

ساماندهی حاشیه  نشینی در چابهار

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار