معاون امور اقتصادی استانداری لرستان از مربوط به شهرداری بودن بخش زیادی از طرح های اقتصادی رها شده در خرم‌آباد خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گودرز امیری  معاون امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: شورا‌ها از بطن مردم برخواسته و در جریان مشکلات و راهکار‌های اجرایی رفع مشکلات مردم هستند.

مربوط به شهرداری بودن بخش زیادی از طرح های اقتصادی رها شده خرم‌آباد+تصاویر

وی ادامه داد:بنابراین می‌طلبد با جدیت و خلوص نیت بیشتر، شورا‌ها وارد عرصه کار شوند و در جهت رضای خدا قدم بردارند.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه قانون شورا‌ها قانونی انعطاف‌پذیر است، افزود:اینکه اختیارات به شورا‌ها داده نشده در واقع این چنین نیست و اگر قانون به خوبی اجرا شود شاید آنچه مدنظر شورا‌ها بوده اتفاق افتد.

امیری بیان داشت: زمانی که اختیاری تفویض می‌شود در واقع اختیار داده شده، اما منابع مالی آن و برنامه‌ریزی درست آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه قانون به شورا‌ها اجازه برنامه‌ریزی در تمامی زمینه‌ها داده است، گفت: تاکنون چه تعداد همایش در بحث سرمایه‌گذاری در خرم‌آباد تشکیل شده است؟ چرا پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در این شهر چه بوده و طرح های نیمه‌تمام شهر به نتیجه نمی‌رسند؟

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: در بخشی اعظمی از موارد گفته شده شهرداری سهیم است، بخش زیادی از طرح های اقتصادی رها شده در خرم‌آباد مربوط به شهرداری است.

مربوط به شهرداری بودن بخش زیادی از طرح های اقتصادی رها شده خرم‌آباد+تصاویر

امیری حل مشکلات اقتصادی شهر را در گرو اراده‌ای محکم دانست و یادآور شد: به طور مثال شورا در ارتباط با کتابخانه مرکزی خرم‌آباد می‌خواهد تصمیم بگیرد، قانون بیان کرده شورای شهر می‌تواند در رابطه با مسائل شهر جلسه تشکیل بدهد و مدیران مربوطه را دعوت به تصمیم‌گیری کند.

این مسوول تصریح کرد: مصوبه شورا چنانچه توسط دستگاه‌های اجرایی مورد اعتراض قرار نگیرد لازم الاجراست و لذا شورا‌ها در شناسایی مشکلات، تصمیم‌گیری و صدور مصوبه در رابطه با حل مسائل شهری نقش اساسی دارند.

مربوط به شهرداری بودن بخش زیادی از طرح های اقتصادی رها شده خرم‌آباد+تصاویر

وی جایگاه شورا را رفیع عنوان کرد و افزود: اختیارات شورا وسیع و در حال حاضر محدودیتی برای این نهاد وجود ندارد، مصوبه شورای شهر لازم الاجرا بوده و همین ضمانت اجرایی آن است.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی شهر‌های لرستان عدم تملک اراضی واقع در طرح‌های شهرداری و دولت بوده که متاسفانه باعث رشد نامتوازن شهر شده است.

امیری یادآور شد: یکی دیگر از وظایف شورا‌ها تامین پارکینگ است، چه قدمی برای این مسئله برداشته شده و آیا نمی‌شود برای ایجاد آن قدم برداشت؟

مربوط به شهرداری بودن بخش زیادی از طرح های اقتصادی رها شده خرم‌آباد+تصاویر

وی با تاکید براینکه شهرداری از قدرت خود برای درآمد و اجرا استفاده کند، گفت: متاسفانه در شهر‌های استان کمتر از ۵۰ درصد از قدرت شهرداری‌ها استفاده می‌شود.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار داشت: بافت قدیمی بافتی طلایی برای هر شهر است، در واقع بافت قدیمی طلای پنهان در اختیار شهرداری‌ها است و آیا فکری برای استفاده از این سرمایه شده است.

امیری ادامه داد: بسیاری از زمین‌های بافت فرسوده زمین‌های وراثی است که اغلب وراث برای ساخت‌وساز آن به توافق نمی‌رسند و لذا می‌توان بر روی آن طرح گذاشت و از طریق قانون تملک کرد.

وی افزود: شورا‌ها چشم انداز ۲۰ ساله‌ای را برای شهر تهیه کنند و بر اساس برنامه، خود را مقید به اجرای آن کنند.

انتهای پیام/م

بخش زیادی از طرح های اقتصادی رها شده خرم‌آباد مربوط به شهرداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.