رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت:از 650 رسته صنفی شهرستان لنجان بالغ بر 540 رسته صرفاً خدمات و کالای ایرانی ارائه می‌دهند که باید مورد تشویق قرار گیرند

محمدمهدی دهقانی  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به اهمیت حمایت از کالای ایرانی در کشور اظهار کرد: تمام جامعه نه‌ تنها باید از کالای ایرانی حمایت کنند بلکه باید در زمینه حمایت از افرادی که خدمات ایرانی ارائه می‌دهند هم نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با بیان این‌که 650 رسته صنفی در شهرستان لنجان وجود دارد، افزود: فعالیت 10 هزار و 500 واحد صنفی و 27 اتحادیه در شهرستان لنجان گویای آن است که این منطقه ظرفیت بسیار بالایی در خصوص حمایت از کالای ایرانی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان از فعالیت 18 اتحادیه این شهرستان در زمینه تولید کالا و ارائه خدمات ایرانی خبر داد و تشریح کرد: بسیاری از کالاهای تولیدشده در ایران نظیر صنایع، حبوبات، لبنیات و مصالح ساختمانی قابل‌ رقابت با بهترین برندهای خارجی هستند و ضروری است تا مورد توجه ویژه افراد جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم کاهش قیمت تمام شده محصولات داخلی تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه یارانه‌ای به واحدهای تولیدی پرداخت‌ نشده است و اگر مسؤولان در حل این مشکل تولیدکنندگان را حمایت کنند، محصولات با کیفیت داخلی به‌ راحتی می‌توانند با تولیدات خارجی رقابت کنند.

دهقانی با تأکید بر این‌که تولیدکنندگان نیاز به حمایت بیشتری از جانب مسؤولان دارند، یادآور شد: نهادهای مختلف باید به کمک تولیدکنندگان بیایند و با اعطای تسهیلاتی نظیر مشوق‌های مالیاتی، حمل‌ و نقل کم‌هزینه یا رایگان و کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی تولیدکننده را مورد حمایت قرار دهند.

وی با بیان این‌که از 650 رسته صنفی شهرستان لنجان بالغ بر 540 رسته صرفاً خدمات و کالای ایرانی ارائه می‌دهند که باید مورد تشویق قرار گیرند، ابراز کرد: اصناف و واحدهایی که کار خودشان را درست انجام می‌دهند باید تشویق شوند، اما ما شاهد آن هستیم که صرفاً افراد متخلف واحدهای صنفی تنبیه می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان اعطای گواهینامه به واحدهای تولیدی را یک گام مؤثر در حمایت از کالای ایرانی دانست و یادآور شد: این گواهینامه‌ها به‌ خودی‌خود رقابت بین واحدهای صنفی را افزایش خواهد داد و همین موضوع سبب افزایش کیفیت هم خواهد شد.

وی ارائه مشاوره به واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان دانست و تأکید کرد: اقداماتی که در زمینه تجارت در این اداره صورت می‌گیرد بیشتر جنبه کوتاه‌مدت دارند اما فعالیت‌های ما در زمینه صنعت بلندمدت و با رویکرد حمایت‌های چندگانه است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار