شبکه سی‌بی‌اس نیوز اعلام کرد آمریکا ارائه کمک‌های مالی به گروهی را که علیه دولت سوریه در این کشور فعالیت می‌کند، متوقف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، شبکه سی‌بی‌اس نیوز اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا رساندن کمک‌های مالی به گروه «کلاه سفید‌ها»، که علیه دولت سوریه در این کشور فعالیت می‌کنند، متوقف کرد.

بر اساس این گزارش، سهم آمریکا در کمک‌رسانی به کلاه سفیدها، معادل حدود یک سوم بودجه این گروه را تشکیل می‌دهد. کمک به این گروه در «هفته‌های اخیر» قطع شده و «تحت تجدید نظر» قرار دارد.

گروه کلاه سفید‌ها هدف خود را دفاع از غیرنظامیان اعلام کرده و ادعا می‌کند که از لحاظ سیاسی بی‌طرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد، اما در واقع بارها به تهیه کردن فیلم‌های ساختگی برای متهم کردن دولت سوریه به حملات شیمیایی پرداخته است.

علاوه بر این، خبرنگاران سوری تعدادی از عکس‌ها را منتشر کرده‌اند که در آن‌ها کلاه سفید‌ها اسلحه به دست و با یونیفورم نظامی دیده می‌شوند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، پیشتر فعالیت سازمان «کلاه سفیدها» را یک عنصر دیگر در جنگ خبری گسترده برای بدنام کردن دمشق نامیده بود.

انتهای پیام/

قطع کمک مالی آمریکا به کلاه سفیدها

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار