نخست‌وزیر عراق هشدار داد نادیده گرفتن حضور بقایای گروه تروریستی داعش در سوریه باعث پیدایش مجدد آن خواهد شد.

حیدر العبادی: اگر مبارزه با داعش متوقف شود این گروه تروریستی مانند ویروس دوباره تکثیر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق  هشدار داد نادیده گرفتن حضور بقایای گروه وهابی صهیونیستی داعش در سوریه، باعث پیدایش مجدد آن خواهد شد.

وی افزود: ما به همین علت به همه درباره خطر داعش هشدار دادیم. اگر داعش در این شرایط رها شود، مانند ویروسی خواهد بود که در مراحل آخر مبارزه با آن رها می شود و ممکن است بار دیگر به شکل جدیدی پدیدار و تکثیر شود.

العبادی اعلام کرد: یکی از مهمترین عللی که مانع از نابودی کامل داعش شد، تفاوت اولویت کشورها در مبارزه با این گروه و تفاوت در جدیت کشورها درمقابله با آن است. زیرا اوضاع در سوریه به ویژه در سایه کشمکش بین کشورها بر سر منافع شان، پیچیده است.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی خاطر نشان کرد: جهان از پیروزی گسترده بر داعش در عراق، شگفت زده شد. نابودی کامل داعش هنوز محقق نشده است، زیرا این گروه همچنان در بعضی مناطق سوریه حضور دارد. کنترل مرزها با سوریه کار ساده ای نیست زیرا این مرزها ششصد و پنجاه کیلومتر وسعت دارد اما دولت موفق شده است آن را به طور کامل در شرایط فعلی کنترل کند. با این وجود، عراق با دشمن تروریستی ایدئولوژیکی روبروست که می خواهد عناصرش را از مرزهای سوریه وارد عراق کند. 

انتهای پیام/

ضرورت مقابله با بقایای گروه تروریستی داعش از زبان نخست‌وزیر عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار