مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: اردبیل میزبان 500 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر کشور اعم از نجاتگران، امدادگران و پرسنل جمعیت هلال احمر سراسر کشور خواهد بود.

بهرام غیبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: این همایش از 22 اردیبهشت به مدت سه روز در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش به منظور توان افزایی این افراد برگزار می شود که در مدت سه روز همه کارها از چادرزنی تا آشپزی را خودشان انجام خواهند داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه 96 سال پرحادثه ای بود، اضافه کرد: همه نوع حادثه ای اعم از هوایی، دریایی، آتش سوزی، زلزله، سیل و غیره را در سطح کشور تجربه کردیم اما در همه حوادث نیروهای جمعیت هلال احمر استان اردبیل کنار مردم بودند.

غیبی ادامه داد: سرمایه گذاری در جمعیت هلال احمر هزینه نیست بلکه سرمایه است چرا که هلال احمر امید مردم در حوادث است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات ابزار جمعیت هلال احمر است، افزود: تجهیزات در زمان کارایی خود را نشان می دهد زیرا ابزار امداد و نجات هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در سال گذشته 2 دستگاه خودروی تریلی برای جمعیت هلال احمر استان خریداری شده، 3 میلیارد تومانی بودجه عمرانی دریافت کرده و همه پایگاه های امداد و نجات را به خودروی ست نجات مجهز کردیم.

غیبی اظهار کرد: اگر موقع حوادث جاده ای اطلاع رسانی به جمعیت هلال احمر استان به موقع انجام شود، زمان رسیدن به سر حادثه دیده زیر 10 دقیقه است بنابراین انتظار داریم در موقع حوادث جاده ای در کمترین زمان با تلفن 112 این جمعیت تماس گرفته شود.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان جمعیت هلال احمر استان اردبیل کمتر از 10 سال است، تصریح کرد: در 8 شهرستان استان انبار جمعیت هلال احمر وجود دارد و انبار شهرستان کوثر هم در هفته هلال احمر افتتاح می شود و برای احداث انبار در شهرستان سرعین هم تلاش می کنیم.

غیبی با اشاره به اینکه هزار و 267 سبد غذایی در طرح همای رحمت بین مردم مناطق محروم توزیع شده است، اظهار کرد: این سبدهای غذایی با هزینه 120 میلیون تومان توسط خیرین تهیه شده بود و توسط جمعیت هلال احمر استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان استان پایلوت تولید محتوا برای مربیان مهدهای کودک و مربیان پیش دبستانی انتخاب شده است، تصریح کرد: افتتاح ساختمان امداد و نجات گرمی در هفته دولت، کلنگ زنی آشیانه بالگرد در هفته هلال احمر، افتتاح ساختمان امدادی- آموزشی نیر در هفته دولت، راه اندازی پایگاه امداد و نجات بران و مواردی از این قبیل جزو برنامه های سال 97 است.

انتهای پیام/ح

زمان رسیدن به سر مصدوم زیر 10 دقیقه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.