قره شیخلو در سفر اراک از فعالیت حدود ۱۱ هزارموسسه قرآنی و خانه قرآن در کشور خبرداد.

 مهدی قره شیخلو رئیس دارالقران کشور  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: حدود ۱۱ هزارموسسه قرآنی، خانه قرآن شهری و خانه قرآن روستایی با مجوز رسمی در سطح کشور داریم که به صورت مردمی فعالیت می‌کنند.

قره شیخلو افزود: تلاش کنیم که این مجموعه‌ها هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی توسعه پیدا کند و امیدواریم این امر با کمک مردم و مساعدت مسئولان صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: باید از فضا‌های قرآنی کشور استفاده کنیم تا این امر به نحو احسن انجام شود و نسبت به گذشته توسعه قرآنی بیشتری داشته باشیم و در این زمینه ترکیبی از حمایت‌های دولتی و مردمی می‌تواند موثر باشد.

بیش از ۴ هزار نفر حافظ قرآن در کشور داریم

رئیس دارالقران کشور با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر حافظ قرآن در کشور داریم ادامه داد:  اگر این افراد هرکدام یک جلسه را هدایت کنند تعداد حافظان قرآن بیش از وضعیت موجود خواهد بود و باید هم مسئولان کشور کمک کنند تا این رقم بالاتر از تعداد باشد و این موضوع در کشور تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود .

وی بیان کرد: ۱۲ سال است که دار القرآن مسئول برگزاری آزمون‌های تخصصی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظان است و در طول این ۱۲ ساله حدود ۵۸ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که ۸۰ درصد خانم‌ها و ۲۰ درصد آقایان بودند.

استان مرکزی رتبه اول کشور در ارزیابی قرآنی

رئیس دارالقرآن کشور وضعیت استان مرکزی را در برنامه‌های قرآنی خوب ارزیابی کرد و گفت: این که استان مرکزی در ارزیابی اول کشور بوده نشان‌دهنده نیرو‌های قرآنی خیلی خوب، مسئولان قرآنی خیلی خوب در این استان است.

وی تاکیدکرد: با این امتیازات امیدواریم به زودی شاهد باشیم استان مرکزی به قطب قرآنی در کشور تبدیل و نمونه‌ای برای دیگر استان‌ها باشد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: قرآن ، تفسیرقرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.