عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکا دیگر سوژه‌ای برای تحریم ایران ندارد و از اول انقلاب هر نوع تحریمی که می‌توانستند، علیه ایران وضع کردند.

آمریکا دیگر سوژه‌ای برای تحریم ایران ندارد/ آن‌ها خودشان هم نمی‌دانند که می‌خواهند با برجام چه کنندمرتضی صفاری‌ نظنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: آمریکایی‌ها، خودشان هم نمی‌دانستند که می‌خواهند چه تصمیمی درباره آینده بعد برجام بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل نگران اعمال تحریم‌های جدید از سوی ترامپ هستند که باید به آنان گفت که دیگر آمریکا سوژه‌ای برای تحریم ایران ندارد و از اول انقلاب هر نوع تحریمی که می‌توانستند، علیه ایران وضع کردند.

صفاری‌نظنزی با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی باید جایگاه خودمان را تبیین کنیم، گفت: این آمریکایی‌ها بودند که بدعهدی کردند و نمی‌توان به آنان اعتماد کرد و باید تلاش کنیم تا آمریکایی با این وصف یعنی بدعهد، دیگر نتواند علیه ایران ائتلافی را ایجاد کند.

وی افزود: ضمن اینکه باید دیگر کشور‌های عضو برجام را با خودمان علیه این اقدامات خصمانه آمریکا همراه کنیم و حرکتی دسته‌جمعی انجام دهیم، برای اینکه اجازه داده نشود آنان هر روز علیه هر ملتی که می‌خواهند، تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در بعد داخلی هم باید تلاش کنیم که اقتصاد کشورمان را از حرکت‌های اینچنینی و تحریم‌ها مصون کنیم، خودمان را از زیر یوغ چرخه دلار خارج کنیم و با حوزه‌های پولی دیگر دنیا مرتبط شویم و همچنین به بنیه‌های اقتصادی خود توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
لعنت به ترامپ
آخرین اخبار