ناشران از نقاط ضعف مکان فعلی برگزاری نمایشگاه کتاب گفتند

برخی ناشران درباره برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلای امام خمینی (ره) انتقادهایی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروز که هشتمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب است، همانند پنجشنبه هفته گذشته شاهد حضور بازدیدکنندگان زیادی به این نمایشگاه هستیم.

با توجه به اینکه به روزهای پایانی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نزدیک می شویم، از ناشران درباره این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرس و جو کردیم.

احمد دولت آبادی، مدیر مسئول انتشارات نگارتابان با اشاره به کتاب های پرفروش این انتشاراتی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: کتاب «به سس ها اعتماد نکن» و «ولگرد» ویکتور هوگو که ترجمه است، در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرفروش شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از شهر آفتاب به مصلای امام خمینی (ره) نقل مکان کرده است، می‌گفتند اوضاع فروش ناشران تغییر می کند؛ نه تنها تغییری نکرده و برابر با پارسال هم نشده، بلکه کمتر هم شده است.

دولت آبادی تصریح کرد: در سه روز آخر به طور دقیق می توان گفت اوضاع ناشران در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چگونه بود.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان با اشاره به اینکه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب بهتر از مصلی است، بیان کرد: البته شهر آفتاب می توانست مکان بهتری نسبت به مصلای تهران برای برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد، به شرطی که از نقاط مختلف شهر برای مردم اتوبوس رایگان فراهم می کردند. ضمن اینکه می گفتند جمعیت در شهر آفتاب نسبت به مصلای تهران کمتر بود، اینگونه نبود و چون فضا بازتر بود جمعیت کمتر دیده می شد.

دولت آبادی ادامه داد: شهر آفتاب همچنین از جهت پارکینگ هایی که در اختیار بازدید کنندگان قرار می گرفت؛ نسبت به مصلی بهتر بود.

وی درباره میزان خرید مردم از نمایشگاه اظهار کرد: حجم بازدید کننده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خوب است و فکر می‌کنم این حرکت یک راهپیمایی فرهنگی است. اما مردم بضاعت کافی برای خرید کتاب ندارند. قیمت ها بالا نیست،  مشکل بضاعت مردم است.

در ادامه کاوه عزیزی، مدیر مسئول انتشارات روزگار نو هم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص کتاب های پرفروش این انتشاراتی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: کتاب های کلاسیک و آثار نویسندگانی مانند مارکز و تولستوی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرفروش شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از شهر آفتاب به مصلای تهران منتقل شده است؛ اما انتظارات ما از این نمایشگاه برآورده نشد.

عزیزی ادامه داد: با توجه به اینکه ایرانی ها دقیقه نود هستند امیدوارم در سه روز پایانی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزان بازدید از نمایشگاه کتاب افزایش یابد.

مدیر مسئول انتشارات روزگار نو با اشاره به نحوه غرفه چینی در این دوره از نمایشگاه تصریح کرد: غرفه چینی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به گونه ای بود که به برخی ناشران غرفه های بزرگتری دادند. این غرفه ها به طور «ال» مانند در بخش ناشران عمومی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیده می‌شود و در کل مصلای تهران را نسبت به شهر آفتاب مکان مناسب تری برای برگزاری نمایشگاه کتاب می دانم.

انتهای پیام/

ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی راضی هستند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار