مرمت و ساماندهی آثار تاریخی در استان اردبیل

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۷ اثر تاریخی در این استان در سال گذشته مرمت و ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور عالیقدر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی مرمت آثار تاریخی اردبیل اظهار داشت:  مرمت و ساماندهی 17 اثر تاریخی در این استان طی سال گذشته اجرا شد که به این منظور دو میلیارد و 530 میلیون تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اختصاص دو میلیارد و 710 میلیون و 900 هزار تومان برای مطالعه، ساماندهی و مرمت 47 اثر تاریخی تصریح کرد: از جمله مهمترین اقدامات مرمت و ساماندهی مربوط به فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و سایت پیرامون آن است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مورد مرمت و ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر و سایت پیرامون آن افزود: عملیات مرمت و ساماندهی در بخشی از بقعه شیخ جبرائیل کلخوران نیز انجام شده است و اقدامات خوبی را در این مکان تاریخی شاهد بودیم.

عالیقدر با اشاره به فراوانی خانه‌های تاریخی در اردبیل به انجام عملیات مرمت و ساماندهی در 16 خانه تاریخی اشاره و بیان کرد: عملیات مرمت و ساماندهی در جمعه مسجد اردبیل، پل‌های تاریخی اردبیل، مصلای اردبیل، حسینیه مجتهد، حمام پیرزرگر، حمام یعقوبیه، خانه شریعت و خانه چنذاب انجام شده است.

وی با تشریح اهمیت تاریخی و فرهنگی بازار تاریخی اردبیل گفت: سال گذشته عملیات مرمت در راسته بازار چاقوسازان و سرای وکیل از مجموعه بازار اردبیل انجام شده است و امسال نیز تلاش می‌کنیم تا اقدامات در راستای مرمت و بازسازی ابنیه‌ها و مکان‌های تاریخی و باستانی استان را تسریع بخشیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یئری مشگین‌شهر اظهار کرد: توانستیم مطالعه و مرمت اضطراری کهنه قلعه اثر باستانی شهرستان مشگین‌شهر را نیز در سل گذشته عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ع

آثار تاریخی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر شما خدا قوت خیلی عالیه