سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ثبت جهانی برخی آثار تاریخی و طبیعی این استان با جدیت دنبال خواهد شد.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: استان اردبیل آثار متعدد تاریخی و طبیعی با قابلیت ثبت جهانی را دارد.

وی با ذکر مثالی به کوه سبلان به عنوان اثر فاخر طبیعی، تاریخی این استان اشاره و تاکید کرد: انتظار می رود ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی استان به همت کارکنان معاونت میراث فرهنگی قویا پیگیری شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: ضروری است اعتبارات لازم برای مطالعه و ثبت آثار نیز با پیگیری و تعامل با سازمان مرکزی جذب شود.

فلاحی با تاکید به اینکه معاونت میراث فرهنگی از بخش های کلیدی این اداره کل است، ادامه داد: در این حوزه لازم است با یکپارچه کردن فرایندها و اقدامات استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی متخصص موجود داشت.

وی با تاکید به اینکه نیروهای توانمند و چهره های متخصص و دانشگاهی در این معاونت مشغول به کار هستند، خواستار استفاده بهینه از ظرفیت نیروی متخصص شد.

انتهای پیام/ح

اردبیل آثار متعدد تاریخی و طبیعی با قابلیت ثبت جهانی را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.