معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: بهره برداری ۱۱۰ درصدی از منابع آب دلیل خشک شدن تالاب ها, رودخانه ها و چشمه ها است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حمید ظهرابی گفت: چالش امروز آب در کشور محصول توسعه بخش‌های غیر ضروری و عدم توجه به توانمندی سرزمین بوده است.

وی عنوان کرد: تهدید شدید تنوع زیستی, انقراض گونه‌های گیاهی, تخریب جنگل‌ها, بیابان زدایی و آلودگی هوا, خاک و آب محصول بی تدبیری بشر در ارتقا و بهره برداری از طبیعت است.

ظهرابی با تاکید بر اینکه کشور ایران در بهره برداری از منابع طبیعی و طبیعت به هیچ عنوان اصول و ملاحضات را رعایت نکرده است, ابراز کرد: آنچه بشر با طبیعت کرده با آنچه خداوند امر کرده فاصله دارد.

وی با بیان اینکه باید در گذشته به توان سرزمین و آمایش سرزمینی توجه می‌کردیم, بیان کرد: کمبود فعلی آب و گردغبارها محصول بی توجهی‌ها در این زمینه بوده است.

معاون سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه باید برای احیای تخریب شده‌ها تلاش کنیم, افزود: آب را محور قرار داده و متناسب با میزان آب موجود برای توسعه برنامه ریزی کنیم.

ظهرابی ادامه داد: آب باید در جای بهره برداری شود که تولید سرمایه آن بیشتر از سایر بخش‌ها باشد و در صنعت‌های با مصرف کم استفاده شود.

وی تصریح کرد: احیا رودخانه‌ها و تالاب‌ها و استفاده از مشارکت همگانی برای حفظ محیط زیست با اتکا بر مدیریت زیست بومی از سیاست‌های سازمان محیط زیست است.

ظهرابی با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد از نظر محیط زیست بسیار با ارزش است, تصریح کرد: 2 هزار گونه گیاهی در این استان شناسایی شده که به نوعی با تنوع گیاهی اروپا برابری می‌کند.

انتهای پیام/د

خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها

برچسب ها: محیط زیست ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.