معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: امسال طرح هادی در ۱۸۰ روستا اجرا می‌شود و امیدواریم که مشکل این طرح در نیمه دوم سال برطرف شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فرخزاد معاون عمرانی استاندار درهمایش شورا‌های اسلامی بخش رودبار الموت غربی افزود: سال گذشته ۱۵۰ طرح هادی روستایی در استان تصویب شد و مردم بسیار استقبال کردند.

فرخزاد با اشاره به فعالیت اعضای شورای اسلامی گفت:در استان قزوین نگاه مسئولان حمایت از شوراهاست و در این زمینه ۷۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده به شهر‌ها و ۳۰ درصد به روستا‌ها داده می‌شود تا عمران مناطق شتاب گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در الموت اضافه کرد: ۴۰ هزارمترمربع روکش آسفالت در معابر روستایی، گازرسانی به ۲۰ روستا، اجرای طرح جمع آوری بهداشتی پسماند در بخش الموت غربی کار ارزشمندی است که توانسته رضایت ساکنان روستایی را فراهم کند.

 معاون عمرانی استاندار گفت: پروژه بزرگ دیگری که برای خروج از بن بست در منطقه در حال اجراست جاده رحیم آباد به کلاچای است که در رونق گردشگری و توسعه و آبادانی الموت غربی تاثیر دارد.

فرخزاد با تاکید بر رونق گردشگری در الموت اضافه کرد: امسال شاهد رونق گردشگری در استان بودیم و بازدید‌ها ۳۸ درصد و اقامت گردشگران ۲۲ درصد افزایش یافت.

 معاون عمرانی استاندار گفت: سرمازدگی در استان خسارات جدی وارد کرده است و با تشکیل جلسه در مدیریت بحران کشور درصدد گرفتن اعتبارات ملی هستیم تا مشکلات را کاهش دهیم.

فرخزاد گفت: استمهال وام بانکها، پرداخت تسهیلات با سود کم، برای کمک به کشاورزان خسارت دیده از راهکار‌های کمک دولت است.

 معاون عمرانی استاندار افزود : با امضاء تفاهم نامه با شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه شدن منازل مسکونی روستایی اقدام لازم صورت گرفته است و روستاییان می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه (ماهانه ۸ هزار تومان) تا سقف ۵۰ میلیون تومان از کمک بلاعوض در حوادث ناشی از زلزله برخوردار شوند.

انتهای پیام/

همایش شورا‌های اسلامی بخش رودبار الموت غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار