مرمت و احیای بازار تاریخی اردبیل

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: عملیات مرمت، حفاظت و احیای بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل به صورت مستمر در جریان است.

منصور عالیقدر، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: عملیات مرمت، حفاظت و احیای بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل به صورت مستمر در جریان است و مرمت  «سرای وکیل»این بازار در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر ثبت ملی بازار تاریخی اردبیل، افزود: در این مجموعه با هشت هکتار یکی از کارگاه‌های فعال مرمت و بازسازی دایر است و در دهه‌های اخیر نیز اقداماتی شایان توجه صورت پذیرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از جمله اقدامات در این بازار را مرمت و بهسازی راسته علافان، کفاشان، قیصریه، سرای‌ انجیرلو و راسته بازار خشکبار فروشان برشمرد.

عالیقدر تصریح کرد: علاوه بر این سال گذشته راسته بازار چاقوسازان نیز مرمت شد و امسال نیز مرمت سرای وکیل در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: به منظور مرمت و حفاظت از بازار ضروری است خود بازاریان نیز مشارکت جدی و فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ع

مرمت و احیای بازار تاریخی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.