شبکه آی فیلم در ماه مبارک رمضان، میان برنامه ها و برنامه‌های مستقل ثابت و مناسبتی خود را هماهنگ با این ماه نورانی پیش می‌برد.

حال و هوای رمضانی در شبکه آی فیلمبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم؛ گروه‌های هنری مختلفی در ماه‌های گذشته با هدف دادن حال و هوایی رمضانی به آنتن شبکه آی فیلم گرد هم جمع آمده و تولیدات مختلفی را به همین منظور انجام دادند که از آنونس های اعلام برنامه تا اذان و نیایش پیش از آن و اعلام اوقات شرعی و میان برنامه های گوناگون مناسبتی را دربر می گیرد.

این برنامه ها در کنار مجموعه ای از سریال های موفق ایرانی در موضوعات و گونه های مختلفی چون سریال های طنز، ملودرام های خانوادگی، سریال های ویژه نوجوانان و ... مثل ملکوت، برادر، زیرزمین و مثل من، مثل تو (آی فیلم فارسی)، میوه ممنوعه، تنهایی لیلا، دودکش و درحاشیه 1 (آی فیلم2)، معمای شاه، یوسف پیامبر و زیر پای مادر (آی فیلم عربی) و ... خانواده های مخاطب کانال‌های چهارگانه خانواده رسانه ای آی فیلم را در ماه مبارک رمضان پای تلویزیون می نشاند.

همچنین در این ماه تلاش شده تا عطر و رنگ رمضان در برنامه های ثابت این شبکه نظیر «خارج از کادر» و ... نیز جریان یابد.

جلوه‌هایی از قرآن کریم برای آی‌فیلمی ها

30 برنامه تلاوت قرآن کریم در قالب تمام گرافیکی برای روز‌های ماه مبارک رمضان با تکنیک موشن گرافیک، به نمایش آیات قرآن همراه با تلاوت قاریان مشهور جهان عرب و ایران می‌پردازد.

علاوه بر این، 10 قسمت برنامه با استفاده از هنر خط نقاشی و موضوعیت تک آیه‌های قرآن کریم که توسط خطاطان برجسته ایرانی و برپایه رسم الخط‌های اصیل ایرانی به رشته تحریر در آمده ‌اند، نیز تهیه شده است که این برنامه ها نیز در هر چهار کانال و با ترجمه متناسب خود پخش‌ می‌شوند.

همچنین از آرم استیشن‌های قرآنی نیز می توان به عنوان بخش‌های دیگری از این تلاش همه جانبه نام برد که نواهای الهی را در قالب موشن گرافیک فراهم آورده است.

از دیگر سو، در 10 برنامه «وحی‌- نما» سکانس‌هایی از سریال‌های مبتنی بر آیات قرآن نظیر «یوسف پیامیر(ع)»، «مریم مقدس»،«اصحاب کهف» و ... انتخاب و تلاوت آیات مزبور همراه با ترجمه آنها تدوین شده است.

«فیلم نما»‌ها و «فیلم- آوا»های متنوعی نیز با رویکرد ماه مبارک رمضان با استفاده از سریال‌های مناسبتی رمضان که مردم در سال‌های گذشته با آنها خاطره دارند، نیز در لا به لای برنامه ها گنجانده شده اند.

تولیدات نمایشی ویژه برای رمضان آی فیلمی ها

آی فیلم تولیدات مستقل نیز برای رنگ آمیزی جذاب تر و منسجم تر رمضانی در این مناسبت نورانی را پیش بینی کرده است که 12 قسمت برنامه کوتاه رئال انیمیشن از جمله آنهاست. این برنامه ها با حضور بازیگران تئاتر، در هر قسمت یکی از مفاهیم یا مناسبت‌های رمضانی نظیر عید سعید فطر، افطاری دادن، شب های قدر، شب های سوگواری برای شهادت امام علی (ع) و ... را در قالب یک داستان بسیار کوتاه به تصویر کشیده و در انتها هر قسمت با یک کپشن مرتبط موضوع به اتمام می رسد.

یک تولید مستقل دیگر در آی فیلم که با توجه به ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، 11 قسمت برنامه «دل نوشته» است که یک قسمت ویژه عید سعید فطر(با عنوان «شمیم فطر») بوده و 10 قسمت دیگر درباره سایر موضوعات مرتبط با رمضان است.

این برنامه ها در مدت زمان 5 دقیقه مشتمل بر برداشت آزاد نویسنده از فرازهایی از دعاهایی نظیر جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی و ... یا خطبه های نهج البلاغه بوده و در قالبی کلیپ گونه تصویرگذاری شده اند. تصاویر این برنامه تولیدی بوده و در موقعیت های القاکننده مفهوم مورد نظر دل نوشته ها و با نگاه هنری تهیه کننده ضبط شده اند. به عنوان نمونه برای دل نوشته ای که از تلاش بندگان خدا برای سامان زندگی سخن می گوید، تصاویری در قالیباف‌خانه های کاشان برداشت شده که تنیدن تار و پودها در هم و تشکیل یک نقش یکپارچه را به نمایش می گذارند.

دو برنامه «نگاه آی فیلم» و «نگاه بینندگان» نیز که به ترتیب رویدادهای رمضانی در شهر تهران (نظیر نمایشگاه قرآن کریم) و نظرات تماشاگران درباره آی فیلم در رمضان را در کانون تمرکز خود دارند، به ماه مبارک رمضان اختصاص یافته اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صدا و سیما ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار