دولت آمریکا در خصوص عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در استان درعا هشدار داد.

هشدار آمریکا به عملیات نظامی ارتش سوریه در استان درعابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا به دولت سوریه در خصوص عملیات نظامی در استان درعا هشدار داد.

هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نسبت به آنچه «نقض‌های آتش‌بس در مناطق کاهش تنش» از سوی ارتش سوریه نامید، هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا به همراه روسیه و اردن به عنوان تضمین‌کننده منطقه کاهش تنش (در جنوب‌غربی سوریه) در پاسخ به نقض‌های دولت سوریه اقدام‌های قاطع و مناسبی را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین عملیات نظامی ارتش سوریه علیه تروریستها در مناطق مختلف را «دامن‌زدن بشار اسد به درگیریها» نامید.

رویترز به نقل از سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه نزدیک به گروه‌های تروریستی می‌افزاید: نیرو‌های دولتی سوریه پس از پیروزی‌های اخیر علیه داعش در جنوب دمشق در حال تدارک عملیات نظامی تازه‌ای در جنوب استان درعا هستند.

تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داده که هواپیما‌های ارتش سوریه اعلامیه‌هایی را در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در درعا پخش کرده و از آن‌ها خواسته شده تا سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند و تسلیم شوند.

بنا به نوشته رویترز، این هشدار آمریکا چند هفته پس از آن اعلام می‌شود که حمله مشابه‌ای در منطقه کاهش تنش در شمال‌شرقی سوریه رخ داد که تحت کنترل نیرو‌های کُرد تحت حمایت آمریکا موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه است.

رویترز مدعی شده نیرو‌های هوایی و زمینی آمریکایی حمله مذکور را دفع کرده و در پی آن ۳۰۰ نفر از نیرو‌های هوادار دولت سوریه کشته شده‌اند که شمار زیادی از آن‌ها روسی بوده‌اند.

رویترز با اشاره به حمایت‌های مستشاری و کمک‌های نظامی نیرو‌های مقاومت از ارتش سوریه در بازپس‌گیری بخش اعظم مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی می‌نویسد: دولت و ارتش سوریه (پس از پاکسازی کامل ریف دمشق) هم‌اکنون در قوی‌ترین موضع خود از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱ است.

براساس گزارش رویترز در حال حاضر تنها دو منطقه بزرگ در شمال‌غربی و جنوب‌غربی سوریه در اشغال گروه‌های تروریستی قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار