گواتر، عقب ماندگی ذهنی در کودکان، تضعیف سیستم ایمنی، تحمل نکردن سرما و اضافه وزن از عوارض کمبود ید در بدن است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد. 

علت ورم معده چیست ؟

ورم معده یا گاستریت یکی از بیماری‌های دستگاه گوارش است، اما معده چرا ورم می‌کند؟؛ برای ورم معده چند دلیل ذکر شده است، اما مهم‌ترین دلیل حضور باکتری هلیکوباکترپیلوری است.

معده انسان دارای یک دیواره داخلی است که این عضو حیاتی بدن را در برابر اسید معده و مایعات گوارشی محافظت می‌کند؛ در بیماری گاستریت و التهاب معده، این دیواره محافظ تحلیل رفته و ضعیف می‌شود، امری که موجب می‌شود، فرد پس از مدتی به زخم معده یا زخم اثتی عشر مبتلا شود.

استرس و اضطراب، رژیم غذایی نامناسب، تند غذا خوردن، مصرف دارو‌های ضد التهاب ضد استروئیدی و عوامل وراثتی از دلایل ابتلای افراد به این بیماری و پیشرفت آن در آن‌ها می‌شود.

دانه تلخ زردآلو را نخورید / بدترین شکستگی ها کدام است/ خطر دود کباب برای سلامتی/ نمک هایی که برای سلامتی مضر اند

علائم شکستگی پاشنه پا 

مچ پا شامل چندین استخوان است که استخوان پاشنه بزرگترین آن هاست، شاید کمی عجیب به نظر برسد، ولی احتمال شکستگی استخوان پاشنه بر اثر سقوط از ارتفاع بسیار زیاد است.

با شکستی استخوان پاشنه فرد نمی‌تواند روی پای خود بایستد، در پاشنه و کف پا خونمردگی دیده می‌شود و لمس این ناحیه از پا برای شخص غیر قابل تحمل می‌شود.

متخصصان ارتوپدی شکستگی پاشنه پا را یکی از ناتوان کننده‌ترین شکستگی‌ها می‌دانند؛ در بعضی از موارد ترمیم این نوع از شکستی نیازمند انجام عمل باز است. انجام عمل باز روی استخوان پاشنه، از دردناک‌ترین و سخت‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود.

دانه تلخ زردآلو را نخورید / بدترین شکستگی ها کدام است/ خطر دود کباب برای سلامتی/ نمک هایی که برای سلامتی مضر اند

خواص فوق العاده  زرد آلو 

زردآلو یکی از میوه‌های نوبرانه است که طعم دوست داشتنی آن، این میوه خوش رنگ را محبوب بسیاری از افراد کرده است.

زردآلو منبع غنی ویتامین‌های A و C است. حضور این دو ویتامین مهم، موجب شده است تا این میوه خوش مزه فواید زیادی برای بدن داشته باشد، از برطرف شدن خشکی پوست گرفته تا بهبود سلامت چشم از مزایای مصرف زردآلو است.

زردآلو به دلیل دارا بودن فیبر بالا، یک خوراکی مقوی برای روده‌ها است و یبوست را درمان می‌کند. جالب است بدانید که دانه‌های زردآلو از گوشت آن فیبر بیشتری دارند. می‌توان گفت: مصرف یک فنجان دانه زرد آلو نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می‌کند.

علی رغم فواید ذکر شده برای دانه زردالو، دانه‌های تلخ این میوه برای سلامتی اصلا مفید نیستند. دانه‌های تلخ این میوه ممکن است سطح سیانید را افزایش دهد؛ افزایش سطح سیانید در کوتاه مدت مشکلاتی همچون سردرد، اضطراب و تپش قلب را ایجاد می‌کند و در بلند مدت مشکلات گوارشی و ریوی را به دنبال دارد. 

دانه تلخ زردآلو را نخورید / بدترین شکستگی ها کدام است/ خطر دود کباب برای سلامتی/ نمک هایی که برای سلامتی مضر اند

خطر کمبود ید در بدن 

بیماری گواتر ناشی بزرگ شدن غده تیروئید است که در آن ناحیه گردنی ورم می‌کند.

پزشکان علت اصلی ابتلا به گواتر را کمبود ید در بدن می‌دانند. به دلیل اینکه نمک خوراکی می‌تواند منبع اصلی تامین ید باشد، مصرف نمک سالم، سلامت بدن را تضمین می‌کند. گواتر تنها یکی از عوارض کمبود ید در بدن است. عقب ماندگی ذهنی در کودکان، تضعیف سیستم ایمنی، عدم تحمل سرما و اضافه وزن از عوارض دیگر کمبود ید در بدن است.

دانه تلخ زردآلو را نخورید / بدترین شکستگی ها کدام است/ خطر دود کباب برای سلامتی/ نمک هایی که برای سلامتی مضر اند

احتمال ابتلا به بیماری ریوی با دود کباب 

تاکنون پزشکان این عقیده را داشتند که مصرف غذا‌های کبابی و دودی به خصوص مواد غذایی سوخته احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

به تازگی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که  دود کباب هم می‌تواند مواد خطرناکی را از طریق پوست جذب بدن می‌کند؛ ترکیبات سرطان زایی که از طریق دود کباب وارد بدن انسان می‌شود علاوه بر افزایش خطر سرطان‌های ریه و مثانه، احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی را افزایش داده و  فرد را با جهش‌های DNA مواجه می‌سازد.

محققان چینی که این مطالعات را انجام داده اند، معتقدند جذب دود به بدن از طریق پوست بسیار بیشتر از استنشاق آن است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار