انجام جراحی موفقیت آمیز سرطان روده بزرگ برای اولین بار در بیرجند

برای اولین بار در خراسان جنوبی، جراحی سرطان روده بزرگ یا رکتوم به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ احمدی، رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند گفت: عمل جراحی سرطان روده بزرگ یا رکتوم به روش لاپاراسکوپی برای اولین بار در بیرجند توسط تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع)، بر روی یک بیمار مرد 38 ساله انجام شد.

وی داشتن درد و عفونت کم، کاهش زمان بستری، بهبود سریع زخم و برگشت سریع به فعالیت روزمره را از جمله مزایای عمل به روش لاپاراسکوپی اعلام کرد و افزود: تا پیش از این جراحی های بزرگ مثل سرطان های شکمی از طریق جراحی باز و ایجاد برش در شکم صورت می گرفت اما در روش جراحی درونبین یا لاپاراسکوپی، عمل جراحی از طریق ایجاد چند سوراخ کوچک در شکم و هدایت ابزار ظریف جراحی و تصویربرداری از طریق این سورخها به داخل بدن صورت می گیرد که پزشک تصاویر داخل شکم را از طریق مانیتور مشاهده می کند.

احمدی گفت: در صورت تامین امکانات لازم، در آینده نزدیک عمل های جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته در شهر بیرجند قابل انجام خواهد بود تا از اعزام بیماران به شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

هم اکنون حال عمومی بیمار عمل رکتوم، مساعد گزارش شده است که بزودی ترخیص می شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.