ویزیت 7 هزار نفر در بیمارستان تخصصی شمال شرق نیروی زمینی سپاه

۷ هزا‌ر نفر در بیمارستان تخصصی شمال شرق نیروی زمینی سپاه ‌ویزیت شدند‌

ویزیت 7 هزار نفر در بیمارستان تخصصی شمال شرق نیروی زمینی سپاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  محمدحسین عباسی فرمانده بهداری شمال شرق کشور عصر امروز در مراسم افتتاح طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد شهرستان درمیان گفت : مرحله نخست طرح غربالگری با اعزام ۷گروه پزشکی به ۷۰ روستا توسط بهداری شمال شرق وهمراهی شبکه بهداشت و درمان انجام شد که ۷ هزار و ۲۰۰ نفر ویزیت شدند.


وی افزود : در 90 روستا، طرح غربالگری انجام شد که 7 هزار و 200 نفر ویزیت شدند و از این تعداد بالغ بر 4 هزار نفر برای درمان تخصصی به مرحله دوم در بیمارستان خاتم الانبیا ارجاع داده شدند.


عباسی گفت : طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد توسط نیروی زمینی سپاه برنامه ریزی شده و تا میلاد حضرت محمد (ص)در سال آینده قرار بر ایجاد 12 بیمارستان در نقاط مرزی کشور را داریم.

 

فرمانده بهداری شمال شرق کشور افزود : علاوه بر خدمات تخصصی درمانی ،5یونیت سیار دندانپزشکی نیز در این مدت ارائه خدمات خواهند داشت وهمچنین آموزش های لازم را در این حوزه به مردم خواهند داد.


وی اظهار کرد : در کنار این طرح دوره های آموزشی در سه حوزه شامل پیشگیری از اعتیاد، اصلاح سبک زندگی و آموزش مسائل بهداشتی نیز داده خواهد شد.


عباسی با بیان اینکه پیش بینی می شود در این مدت بالغ بر 500 عمل جراحی ماژور انجام شود گفت: در این طرح 100 پزشک و پیراپزشک در قالب 15 رشته پزشکی که 13 نفر آنها از مشهد و 2 نفر از بیرجند اعزام شده اند به مردم خدمات رایگان ارائه خواهند داد.


فرمانده بهداری شمال شرق کشور با اشاره به اینکه بهداری سپاه پنج بخش دارد گفت: یکی از بخش ها بهداری شمال شرق کشور است که شامل خراسان شمالی، رضوی و جنوبی می شود و تاکنون 64 بیمارستان اعم از صحرایی،کانکسی وچادری برگزار کرده است.


عباسی با بیان اینکه بهداری شمال شرق کشور تاکنون 12 بیمارستان در سیستان بلوچستان و دوبیمارستان در خراسان جنوبی برپا کرده است گفت: راه اندازی بیمارستان های سیار و سامانه های درمانی محرک در مناطق محروم هر چند می تواند مسکن باشد اما برای رفع محرومیت بهداشتی ودرمانی باید کارها اصولی تر انجام شود.
انتهای پیام/ک

ایجاد 12 بیمارستان در نقاط مرزی کشور

برچسب ها: سپاه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.