حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه وجود امام زمان (عج) نیازی به اثبات ندارد، گفت: در قرآن کریم بیش از ۱۲۰ آیه در راستای وجود ایشان و حضور حضرت (عج) در شب‌های قدر داریم.

ادیب یزدیحجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، سخنران و کارشناس علوم قرآنی و دینی در خصوص حضور حضرت مهدی (عج) در شب های قدر، در گفتگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وجود نازنین حضرت بقیه الله اعظم (عج) برای همگان از مرحله اثبات گذشته است؛ یعنی حضور و بروز ایشان بین جوامع مختلف به خصوص مسلمانان و شیعیان اثبات شده است. درباره ظهور و حضور حضرت حجت (عج) البته هم آیاتی از قرآن بر وجود مبارک ایشان دلالت دارد و هم بیش از 6  هزار روایت از پیامبر اکرم (ص) و حضرات معصوم (ع) درباره وجود مبارک حضرت (عج) داریم.  همچنین در کنار آنها بیش از 120 آیه قرآن دلالت بر وجود ایشان می کند و جای هرگونه تردید را پرکرده است.

وی در ادامه با اشاره به آنکه بحث مهدویت بر دو محور است، بیان کرد: مرحله اسلام و مسلمان قطیع الوصول است؛ چون پیامبر اکرم (ص) و همچنین پیامبران دیگر الهی از وجود حضرت مهدی (عج) خبر دادند و ما بیش از 100 روایت داریم راجع به حضرت مهدی (عج) در قصص مختلف داریم. بدیهی است که هرکس مسلمان باشد و رسول خدا (ص) را به رسالت گواهی بدهد نیازی به اثبات ندارد، اما کسی که مسلمان نیست بحث آن فرق دارد و باید با زبان آن با او سخن بگوییم و آن را در ابتدا با دین مبین اسلام و رهنمود های الهی آشنا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی، با اشاره به اینکه پرونده اعمال انسان در شبه های قدر بسته می شود و مقدرات یکسال بندگان در این شب به انجام می رسد، افزود:استعانت و طلب کردن روزی هرکس، بنا به ظرفیت انسان هاست، علامه طباطبایی و شهید استاد مطهری بیان می کنند که طلب و خواسته هرکس در این شب بنا به ظرف و اعمال انسانهاست، به همین سبب  ما از خداوند همان چیزی را میخواهیم که نفسمان گرفتارش است. بعضی ها حسن عاقبت را طلب می کنند، وسعت روزی می خواهند و برخی ها نیز ظهور حضرت حجت (عج) را می خواهند، اما بهترین دعا طلب مغرفت، عافیت و عاقبت بخیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار