کنفرانس بین المللی پیوند‌های ادبی و فرهنگی ایران و قفقاز با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان در ایروان ارمنستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سعید رهسپار، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: نخستین کنفرانس بین المللی پیوند‌های ادبی و فرهنگی ایران و قفقاز با مشارکت دانشگاه گیلان و دانشگاه روسی ارمنی اسلاوانی ارمنستان در در انستیتوی شرق‌شناسی شهر ایروان برگزار شد.

وی افزود: در این کنفرانس ۲ روزه که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع اسلامی فرهنگیان، مرکز ایران شناسی ایروان و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی نیز برگزار شد، محققانی از کشور‌های دانمارک، قرقیزستان، روسیه، گرجستان، جمهوری چک، ارمنستان و ایران حضور داشتند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان اظهار داشت: از ۱۳۱ مقاله رسیده به این همایش ۱۰۱ مقاله برگزیده شد که ۶۵ مقاله به صورت سخنرانی و در ۳ پنل به زبان‌های انگلیسی، فارسی و روسی در این کنفرانس بین المللی ارائه شد.

رهسپار خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان علاوه بر مشارکت در ارائه مقالات، به عنوان دبیر و عضو کمیته علمی همایش نقش موثری در برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی پیوند‌های ادبی و فرهنگی ایران و قفقاز داشتند.

وی تصریح کرد: روابط و علائق تاریخی ایران و قفقاز، روابط فرهنگی و ادبی ایران، قفقاز و روسیه، مطالعات تطبیقی زبان‌های ایرانی و زبان‌های رایج در منطقۀ قفقاز، تاریخچه ترجمه و تأثیر آن بر پیوند‌های فرهنگی منطقه، نقش و جایگاه زبان و خط فارسی در میراث ادبی ایران و قفقاز و تاثیر گسترش مناسبات فرهنگی بر تحکیم روابط سیاسی کشور‌های منطقه از جمله محور‌های این همایش بوده است.

 

انتهای پیام/ع

مشارکت دانشگاه گیلان در کنفرانس پیوند‌های ادبی و فرهنگی ایران و قفقاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.