گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد رمضان بايرامي یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید رمضان بایرامی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید رمضان بایرامی در سال 1349 در روستای وزنه به دنیا آمد. در خانواده ای محروم و مصتضعف از نظر مالی ولی غنی از نظر ایمان و رشادت. در همان دوران طفولیت، اولین مهاجرت خویش را آغاز نمود و به شهرستان نقده بار سفر بست. دوران ابتدایی را در دبستان خیام این شهر و اول راهنمایی را در مدرسه قدس به پایان رساند و این پایان ره توشه اش در مسیر تحصیل بود.
چرا كه دیگر محرومیت رنج و استضعاف مجال تحصیل روزانه از وی سلب نمود. در مدرسه شبانه برای تحصیل درس ثبت نام نمود و در مدرسه زندگی برای امرار معاش به كار پرداخت و در هر دو مسیر برای تكمیل كمال انسانیت خویش جلا داد. او از رنج نهراسید و شجاعانه به مقابله با حوادث شتافت. اگر چه كم سن و سال می نمود، اما ایمان بلندش تا بلندای انسانیت بالا برد شیرینی دنیا را به مرارت تلخ آخرت نفروخت. مشتری پیام سرور شهیدان شد و به حلاوت قیامت نظر انداخت. نتوانست دیده بر جبر جابران فرو بندد. ننگ و ذلت ماندن را و زیستن را با شركای بدرنگ قبول نكرد. او از تبار آزاد مردان بود و از مریدان رهبرش و امامش به شمار می رفت.
درس بلند همتی را از قرآن یاد گرفته بود و به عشق كربلا دشت سوزان سینه را با اشك چشم سیراب كرده بود. حاكمیت دینی را در دینداری می دانست و زیستن بی آن را هرگز.
احكام الهی را فرض واجب و عمل به آن را مقدس می دانست. جنون غیرتمندان در رگهایش به جوش آمد. بی درنگ بار و بندیل بربست و به رزمندگان دلاور پیوست. تنها سرمایه اش را و هستی اش را برای تداوم حاكمیت اسلام و اجرای احكام و قرآن به حراج عشق نهاد و در سال 65 دوشادوش سایر همرزمان به سرزمین شجاعت شتافت و بی قرار و شیدا جنگید و بی محابا به لشكر كفر یورش برد. در عملیات كربلای 5 بعد از انهدام چهار تانك دشمن و به ستوه آوردن لشكر معدوم كفر با وجود جثه صغیرش اقتدار و عظمت بزرگش را به نمایش گذاشت. اما تقدیر خط سرخ شهادت ار والاترین هدف بر وی برگزید.
سرانجام در 65/10/21 بعد از شجاعت اكبر گونه در دشت كربلای ایران در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره رشته حیات فانیش از هم گسیخت و به سوی معبود ازلی پرواز كرد و در وادی شهدای این شهرستان آرمید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید رمضان بایرامی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار