گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد محرم برجی‎نژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه  شهيد محرم برجي‎نژادبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهيد محرم برجی‎نژاد یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید محرم برجی نژاد در سال 1343 در روستای چیانه شهرستان نقده متولد شد. در خانواده اصیل و مذهبی رشد نمود. دوره ابتدایی را در زادگاهش گذراند و وارد مقطع راهنمایی شد. فردی سخت‎كوش بود. در تعطیلات و اوقات فراغت از تحصیل به كارگری می‎پرداخت تا مخارج مدرسه را فراهم آورد. پس از پیروزی انقلاب با عشق به امام و كتب اسلام به خدمت سربازی زیر پرچم اسلام لبیك گفت.

در سال 62 از طریق یگان خدمتی تیپ 74 خرم آباد به منطقه میمك اعزام گشت، این شهید مهربان از همان كودكی سرشار از عواطف انسانی بود هرگاه بیچاره‎ای می‎دید به هر طریق برایش دل می‎سوزاند و یارایش می‎شد. درس می‎خواند، كار می‎كرد، مطالعه می‎كرد. هر چند كه بیش از نوزده سال نداشت در مراسم مذهبی روستا شركت می‎جست. كتاب های عقیدتی و اخلاقی اسلام را مطالعه می‎كرد، با قرآن مأنوس بود، امام و انقلاب اسلامی را نیك می‎شناخت. با وجود مخالفت خانواده به علت سن كم، یك سال زودتر داوطلب خدمت سربازی شد. از ضدانقلاب داخلی و خارجی دلی خون داشت و دوستان هم سن و سالش را به اخلاق حسنه، و برخورد انقلابی فرا می‎خواند. مدت خدمتش به طور كلی داوطلبانه در خطوط مقدم سپری نمود و افتخار شركت در سه مورد از عملیات والفجر را یافت و در مورخه 62/12/7 بر اثر اصابت تركش روح عظیمش از تن خاكی چون كبوتری سفید بال پر كشید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

فرازی از وصیت نامه شهید محرم برجی‎نژاد

رهایم كنید. من پرنده‎ای سبكبال آسمان عشقم. به سن كم و قد كوچكم ننگرید. در سینه‎ام دلی آگاه از ظلم ظالمان و قلبی سرشار ایمان به حقیقت دارم و این همه را در مكتب اسلام آموخته‎ام من با چشمان باز دیدم كه بر ملتم چه رفت. دیدم قیامشان را من رنگ خونشان را می‎شناسم. بگذارید بروم دشمن از هر سو در كمین است خشم سرخ مرا نمی‎بینید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شهدا ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار