کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گردوخاک تاهفته آینده در سیستان و دیگر نواحی مرکزی استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وزش باد شدید در سیستان وبلوچستانآزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،با اشاره به اینکه وزش طوفان و گرد و خاک از امروز در منطقه سیستان آغاز شده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و در ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان  تا یکشنبه ۲۰ خردادماه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز باد شدید و گرد و خاک با سرعتی معادل ۶۰ تا ۸۵ و گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت و در نقاط مستعد توفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی این مدت در سایر نقاط استان علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: از امروز در نواحی شمالی و مرکزی استان دمای هوا حدود ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، اما در جنوب و سواحل استان یا به عبارتی شهر‌های سرباز، راسک، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار دمای هوا به طور موقت افزایش خواهد یافت و بیشینه دما در روز‌های جمعه و شنبه در این مناطق حدود ۴۷ تا ۴۹ درجه برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ع

گردوخاک در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار