گوشه‌ای از زندگی نامه شهیدحسين بايزيدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهیدحسین بایزیدی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
حسین بایزیدی در سال 20/6/1342 در روستای شندره در اطراف شهرستان سردشت در خانواده‌ای پرهیزکار به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌ی کوچک روستا به پایان رساند و برای ادامه‌ی تحصیل به سردشت رفت و در مدرسه‌ی 14 آذر، همزمان با پیروزی انقلاب، مقطع راهنمایی را تمام کرد. در سال 1364 با خانم خدیجه خیری ازدواج کرد که ثمره‌ی این ازدواج 4 فرزند ( یک دختر و سه پسر) می‌باشد. ایشان یک فرد مهربان، باایمان، خوش اخلاق و متقی بود و اوقات فراغت خود را به دیدن خانواده و رفتن به طبیعت، ورزش و مطالعه می‌گذراند. وی در تظاهرات حضور فعال داشت و با پخش تصاویر و پیام‌های امام، وفاداری خود به امام و انقلاب را اثبات و نفرت و انزجار خود را نسبت به ظلم حکومت پهلوی ابراز داشت.
سپس به عضویت رسمی سپاه درآمد و در پاکسازی روستاهای منطقه و جبهه‌ی جنگ، حماسه‌های فراوانی از خود نشان داد و در رکاب فرماندهان و سرداران رشیدی همچون شهید حاج علی اکبری و دیگران به فعالیت ادامه داد تا سرانجام خود نیز فرمانده شد. او وجب به وجب ضدانقلاب را از روستاهای منطقه به عقب راند.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدحسین بایزیدی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خیلی خوب بود .ممنونم
آخرین اخبار