سیستم های نوین آبیاری در اولویت جهاد کشاورزی قرار گیرد

فرماندار همدان گفت: تغییر الگوی کشت و توسعه سیستم های نوین آبیاری باید به عنوان یک رویکرد اساسی در جهاد کشاورزی همدان مدنظر قرار گیرد.

سیستم های نوین آبیاری در اولویت جهاد کشاورزی قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی تعالی، فرماندار همدان درجلسه ای به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی با مدیران جهادکشاورزی با اشاره به اینکه کاهش منابع آب یکی از اساسی ترین مشکلاتی  است که با آن مواجه هستیم ،گفت: در صورت عدم مدیریت و فرهنگ سازی متناسب با این وضعیت با شرایط بحرانی و تنشهای اجتماعی ناشی از آن نیز مواجه خواهیم بود.

وی افزود: توسعه سیستمهای نوین آبیاری، تغییر و مدیریت مطلوب الگوی کشت از جمله سیاستهایی است که در چنین شرایطی باید بیش از پیش مورد توجه و پیگیری جهاد کشاورزی قرار گیرد تا وضعیت موجود شهرستان را به سطح مطلوبتری برسانیم.

علی تعالی اظهار داشت:  جهاد کشاورزی باید برای جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر و جایگزین کردن آن برنامه مشخص و اقدام عملی داشته باشد چون به هیچ وجه در چنین شرایط اقلیمی کشت محصولاتی مانند هندوانه و سیب زمینی با توجه به میزان آب مصرفی مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به نزولات جوی مناسب در یکماه گذشته افزود: فروردین ماه سالجاری سد اکباتان همدان کمتر از یک سوم ظرفیت آب داشت و برای تامین آب شرب هم با مشکل مواجه بودیم اما باغداران و مصرف کنندگان بخش کشاورزی همچنان خواستار حق آبه خود از این سد مانند سال های گذشته بودند که امکان پذیر نیست.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی و تبریک این مناسبت یادآور شد: جهاد سازندگی از جمله نهادهایی است که معمار کبیر انقلاب اسلامی در کنار برخی از نهادهای دیگر چون سپاه پاسداران بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: امام (ره) با هوشیاری و تیزبینی دستور تشکیل این نهادها را صادر کرد تا خدمات مورد نیاز مردم بویژه در مناطق محروم مد نظر قرار گیرد چون یکی از آسیبهای بزرگی که در آن دوران مواجه بودیم نارضایتی های ناشی از این محرومیتها بود.

تعالی اضافه کرد: رساندن بسیاری از خدمات و زیرساخت های اساسی مورد نیاز به اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق کمتر برخوردار از جمله مهمترین ماموریتهای این نهاد مقدس بود که بخوبی از عهده آن بر آمد و نظام نوپای جمهوری اسلامی را در برابر بسیاری از تحرکات و خدشه هایی که مواجه بود تقویت کرد.

وی با اشاره به ادغام این نهاد انقلابی با سازمان کشاورزی اظهار کرد: جهاد کشاورزی نیز با گستردگی ماموریتهای محوله در اقصی نقاط کشور منشاء خدمت و تداوم همان رویکرد انقلابی است که امام راحل ترسیم کرد و باید همواره با روحیه جهادی در بخش کشاورزی برای تقویت تولید در این بخش گام بر دارد.

انتهای پیام/ج

توسعه سیستم های نوین آبیاری باید در اولویت جهادکشاورزی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار