جشنواره مهارت‌ آموختگان کارآفرین برتر در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رحیم عطایی‌پور مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای گیلان گفت: جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر با هدف معرفی الگو‌های کارآفرینی مهارت محور به جامعه در گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به راهبرد‌های سند‌های کارآفرینی و اشتغال، سازمان فنی حرفه‌ای کشور جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر را در ۲ مرحله استانی و ملی در سطح کشور برگزار می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای گیلان خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف معرفی الگو‌های کارآفرینی مهارت محور به جامعه و استفاده از توانمندی‌آن‌ها در عرصه‌های اقتصادی برای ایجاد فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال در گیلان برگزار می‌شود.

رحیم عطایی‌پور شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین به جامعه، ایجاد زمینه‌های اشتغال برای کارآفرینان فنی و حرفه‌ای و ارتقای جایگاه رفیع مهارت آموختگان را از اهداف این جشنواره نام برد و افزود: تشکیل بانک اطلاعات جامع مهارت آموختگان کارآفرین از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه در مرحله استانی این جشنواره ۵ نفر از مهارت‌آموختگان کارآفرین گیلانی برگزیده می‌شوند و به جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند گفت: شرکت‌کنندگان باید مهارت آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای و یا آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه شرکت‌کنندگان این جشنواره باید به واسطه مهارت خود کسب و کاری ایجاد کرده و حداقل یک نفر را استخدام کرده باشند افزود: مهارت‌آموختگانی که در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و نیمه نخست ۹۶ اقدام به ایجاد کسب و کار کرده‌ند می‌توانند در جشنواره مهارت‌آموختگان کارآفرین شرکت کنند.

رحیم عطایی‌پور با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره براساس ۶ معیار ارزیابی می‌شوند خاطرنشان کرد: اشتغالزایی با ۳۰ امتیاز، منطقه جغرافیایی با ۲۰ امتیاز، عوامل آموزشی با ۲۰ امتیاز، توسعه کسب و کار با ۱۵ امتیاز و افتخارات با ۷ امتیاز از معیار‌های ارزیابی این جشنواره است.

وی اعلام کرد: علاقمندان به حضور در این جشنواره حداکثر تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا فرم‌های ثبت‌نام را از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستانی و یا وب سایت این سازمان تهیه و تکمیل کرده و همراه با مدارک مستند به مراکز شهرستانی تحویل دهند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه تیرماه امسال همزمان با مراسم تقدیر از مربیان نمونه مراکز فنی و حرفه استان ۵ نفر از کارآفرینان برگزیده این جشنواره تقدیر می‌شوند و به جشنواره ملی مهارت‌آموختگان کارآفرین راه پیدا می‌کنند تصریح کرد: مرحله ملی این جشنواره ۶ مردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر در گیلان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.